|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / AH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
AH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Atletika hrou
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
15 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je rozšíření variability výuky atletiky herními formami. Výkonnostní požadavky na studenty jsou minimální, těžiště předmětu spočívá na kreativitě, flexibilitě a umění motivovat žáky a studenty v rámci výukového procesu na školách případně v rámci jiných sportovních aktivit s atletickým podtextem.
|
Požadavky na studenta
|
Vedení vyučovací jednotky.
Testy teoretických znalostí.
Teorie tréninku a didaktika atletických disciplín.
Atletické pohybové dovednosti.
Aktivní 90% účast na cvičeních.
Bezpečnost v rámci výuky.
|
Obsah
|
Netradiční atletika hrou i soutěživou formou - v tradičním i netradičním prostředí, včetně užitého atletického náčiní a nářadí. Hladký běh (krátké a dlouhé tratě), překážkový běh, štafety, horizontální a vertikální skoky, vrhy a hody, víceboje (i běžecké, skokanské, vrhačské).
1. Obecné seznámení s netradičními formami - definice.
2.-3. Hra v tradičním a netradičním prostředí - ukázky.
4. Nářadí a náčiní v netradiční atletice.
5. Hladký běh.
6. Překážkový běh.
7. Štafety.
8. Horizontální a vertikální skoky.
9. Vrhy a hody.
10.-12. Víceboje
13. Shrnutí - diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Tomporowski, Phillip D. Enhancing children?s cognition with physical activity games. Champaign, Ill, 2015. ISBN 978-1-4504-4142-1.
-
Základní:
Ficová, Lenka Theodora. Hry na rozvoj dílčích funkcí u dětí : optické a akustické vnímání, jemná motorika a prostorová orientace. Praha, 2020. ISBN 978-80-271-1045-2.
-
Základní:
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Sekundarstufe. Kerpen, 2020. ISBN 978-3-96624-018-5.
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v systematice předmětu |
aplikovat verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti |
disponovat kreativitou a flexibilitou |
disponovat základní znalosti psychologie |
disponovat základním spektrem pohybových herních aktivit |
rozlišovat herní formy aktivit s ohledem na věk |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vést výukovou jednotku |
analyzovat faktory spojené s výukou |
sestavit jednoduchou strukturu tréninkové jednotky |
aplikovat znalosti nabyté v průběhu studia (anatomie, fyziologie, atletika, sportovní hry, gymnastika atd.) do praxe |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit teoretické základy vybrané problematiky |
zhodnotit výukovou jednotku |
posoudit případná rizika |
rozpoznat základní metodické, didaktické a praktické chyby |
disponovat širokou škálou her na rozvoj rychlostních, silových a vytrvalostních schopností |
diferencovat pohybové aktivity s ohledem na věk |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit vyučovací jednotku |
analyzovat výukovou jednotku a vyvodit správné závěry |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
opravit základní metodické, didaktické a praktické chyby |
demonstrovat správnou techniku základních atletických disciplin |
provést výběr vhodného nářadí a náčiní |
zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|