|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ATV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ATV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikovaná tělesná výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přiblížit studentům teoreticky i prakticky problematiku handicapu, jeho psychosociální aspekty a dnešní možnosti pohybové aktivity handicapovaných.Uvést studenty do základní problematiky v oboru tělesné výchovy a sportu osob s různým typem postižení. Charakterizovat a rozdělit jednotlivé typy postižení. Představit studentům možnosti pohybové rekreace a sportu osob s postižením.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, zhodnocení práce ostatních studentů, didaktický a metodický rozbor probíraného postižení. Prakticky v malých skupinkách realizovat dle témat praktický výstup s jedinci se speciálními potřebami, prezentovat výstup na závěrečném semináři formou powerpointové prezentace za pomoci doložitelných materiálů (fotografie, video), rozbor a celkové zhodnocení.
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu aplikovaná tělesná výchova, rozdělení didaktických výstupů, 2. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince s tělesným postižením - pomůcky, didaktické aspekty, integrace, 3. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince se zrakovým postižením - pomůcky, didaktické aspekty, integrace, 4. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince se sluchovým postižením - pomůcky, didaktické aspekty, integrace, 5. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince s mentálním postižením - pomůcky, didaktické aspekty, integrace, 6. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince s poruchami autistického spektra vizualizace, strukturalizace v TV, didaktické a psychologické aspekty, integrace, 7. Aplikovaná tělesná výchova pro jedince s různými typy zdravotního postižení (onkologická anamnéza, metabolický syndrom,..) 8. Individuální vzdělávací plán žáka se speciálními potřebami, 9. Možnosti terapií v péči o jedince se speciálními potřebami (canisterapie, hipoterapie, muzikoterapie), 10. Sportovní a pohybové aktivity jedinců s postižením, Paralympijské hry, Speciální olympiády, 11. Možnosti inkluze žáka se speciálními potřebami, peer tutoring, 12. Organizace pracující s jedinci se zdravotním postižením, 13. Prezentace a zhodnocení didaktického výstupu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
APA Olomouc.
-
Základní:
J.Madhu Bala. Methods Of Teaching Exceptional Children. DPH New Delhi, 2010. ISBN 81-7141-802-3.
-
Základní:
Kudláček, Martin. Základy aplikovaných pohybových aktivit. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3954-9.
-
Rozšiřující:
Ješina, O. & Kudláček, M. Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc, 2011.
-
Rozšiřující:
Panská, Svatava. Aplikované pohybové aktivity osob se sluchovým postižením. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3655-5.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Co byste měli vědět o integraci a nevíte, koho se zeptat. Rytmus, o.s., Praha, 2003.
-
Doporučená:
Válková, Hana. Teorie aplikovaných pohybových aktivit pro užití v praxi I. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3163-5.
-
Doporučená:
www.handicapsports.cz
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat vstupní znalosti z anatomie, fyziologie a zdravotní tělesné výchovy |
teoreticky rozebrat problematiku handicapu a jinakosti |
implementovat znalosti z předchozího studia do didaktického procesu integrace a inkluze osob s různým postižením |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
projevit chuť, empatii a vstupní motivaci přijmout jinakost |
vložit své znalosti, zkušenosti a schopnosti do aktivního didaktického procesu zpřístupnění pohybových aktivit osobám různého věku s různým postižením |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní metody práce v oboru aplikovaných pohybových aktivit
|
vhodně aplikovat a obhájit použití metodik užívaných v TV v podmínkách integrace žáků s postižením |
Vyhledávat v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivé oblasti péče o jedince s postižením a vhodně je používat. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout, absolvovat a didakticky rozebrat modelové hodiny pro jednotlivé typy handicapu. |
na základě nabytých znalostí sestavovat a v praxi ověřovat program pohybové aktivity pro konkrétní skupinu osob s handicapem. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|