|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DNHZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DNHZS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika netradičních sport. her ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
8 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat náhled do didaktických procesů při výuce netradičních sportovních her na základních školách prostřednictvím didaktických výstupů studentů ve vybraných NSH.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na cvičeních.
2. Znalost pravidel a metodiky nácviku vybraných NSH.
3. Praktické zvládnutí základních herních dovedností probíraných NSH.
4. Didaktický výstup.
5. Seminární práce - příprava na vyučovací jednotku, hospitační záznam z VJ
|
Obsah
|
Didaktické výstupy studentů ve vybraných netradičních sportovních hrách. Rozbory a hodnocení provedených výstupů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Růžička, Ivan; Růžičková, Kamila,; Šmíd, Pavel. Netradiční sportovní hry. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0337-7.
-
Základní:
Pravidla jednotlivých NSH.
-
Základní:
Táborský, František. Sportovní hry : sporty známé i neznámé. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
-
Základní:
Bělka, Jan. Teorie a didaktika sportovních her 1. Olomouc, 2021. ISBN 978-80-244-5892-2.
-
Rozšiřující:
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. 2., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3576-4.
-
Rozšiřující:
Gardner, Heather. Physical literacy on the move. 2017. ISBN 978-1-4925-3590-4.
-
Rozšiřující:
Pokorný Ivan. Pohybové hry pro školáky. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2064-2.
-
Rozšiřující:
Táborský, František. Sportovní hry II : základní pravidla, organizace, historie. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1330-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat teorii a metodiku jednotlivých netradičních sportovních her z bakalářské etapy studia (předměty KTV/SH2 a KTV/SH3) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat herní činnosti v jednotlivých netradičních hrách |
aplikovat didaktické dovednosti do výuky TV |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat vědomosti získané při didaktických výstupech v reálné praxi při výuce sportovních her na základní škole |
sestavit vyučovací jednotku s důrazem na netradiční sportovní hry |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vést školní kolektiv při výuce tělesné výchovy
|
provést kolektiv metodickou řadou při výuce herních činností v netradičních hrách
|
vysvětlit pravidla vybraných netradičních her a navrhnout vhodnou modifikaci v závislosti na úrovni dovedností vedené skupiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|