|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DPLZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DPLZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika plavání ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
28 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/DPLZS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky plavání, plaveckých sportů, didaktiky a metodiky plavání. Představit praktické možnosti výuky plavání.
|
Požadavky na studenta
|
Metodický výstup, absolvování zkoušky. Metodický výstup nebo práce s družstvem v SPV SK Radbůza, zpracování dokumentace (tématický plán práce, přípravy na jednotlivé hodiny).
|
Obsah
|
Teoretická část:
1. Cíle a úkoly plavání, poučení o dodržování pravidel BOZP ve výuce.
2. Biomechanické a fyzikální zákonitosti plavání
3. Vznik, vývoj a technika plaveckých způsobů
4. Pravidla plavání a plaveckých sportů
5. Sportovní a užité plavání
6. Synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody
7. Fyziologické aspekty plaveckého výkonu
8. Struktura plaveckého výkonu a rozvoj pohybových schopností v jeho rámci
9. Závodní plavání
10. Plavání a plavecké sporty na novodobých OH
11. Didaktika a metodika plavání, specifika výuky plavání na ZŠ
12. Vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza
Praktická část:
Metodické výstupy s tématikou výuky plavání na ZŠ, vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v MS Teams se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVSKÁ, Irena a Miler, Tomáš. Didaktika plavání: vybrané kapitoly.. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
-
Základní:
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání, druhé, přepracované vydání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Základní:
HOFER, Zdeněk. Technika plaveckých způsobů. Praha: Univerzita Karlova. 2016.
-
Doporučená:
RUŽBARSKÝ, P., TUREK, M. Didaktika, technika a trénink plavání. Prešov, 2006. ISBN 80-8068-532-0.
-
Doporučená:
Pedroletti, Michel. Od šplouchání k plavání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-205-8.
-
Doporučená:
Dvořák, Jan. Optimalizace výukového programu plavání dětí mladšího školního věku. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
Doporučená:
Čechovská. Plavání s rodiči. Grada, 2004.
-
Doporučená:
Motyčka, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Akira, Azuma. The biokinetics of flying and swimming. 2nd ed. Reston : American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2006. ISBN 1-56347-781-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat teoretických výstupů z výuky předmětu KTV/PL1 a KTV/PL2 a znalostí anatomie, fyziologie, obecná didaktiky, didaktiky tělesné výchovy a zdravotní tělesná výchova |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat a aplikovat praktické dovednosti výstupů z výuky předmětů KTV/PL1 a KTV/PL2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit základní pojmy z oblasti teorie plavání, plaveckých sportů, didaktiky a metodiky plavání
|
aplikovat znalosti v praktické výuce plavání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat a aplikovat dovednosti z oblasti techniky a didaktiky plaveckých způsobů, užitého plavání a dalších plaveckých sportů v proměnlivé podobě výuky plavání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|