|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DPLZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DPLZS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika plavání ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/PL2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky plavání, plaveckých sportů, didaktiky a metodiky plavání. Představit praktické možnosti výuky plavání.
|
Požadavky na studenta
|
Metodický výstup, absolvování zkoušky. Metodický výstup nebo práce s družstvem v SPV SK Radbůza, zpracování dokumentace (tématický plán práce, přípravy na jednotlivé hodiny).
|
Obsah
|
Teoretická část:
1. Cíle a úkoly plavání
2. Biomechanické a fyzikální zákonitosti plavání
3. Vznik, vývoj a technika plaveckých způsobů
4. Pravidla plavání a plaveckých sportů
5. Sportovní a užité plavání
6. Synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody
7. Fyziologické aspekty plaveckého výkonu
8. Struktura plaveckého výkonu a rozvoj pohybových schopností v jeho rámci
9. Závodní plavání
10. Plavání a plavecké sporty na novodobých OH
11. Didaktika a metodika plavání, specifika výuky plavání na ZŠ
12. Vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza
Praktická část:
Metodické výstupy s tématikou výuky plavání na ZŠ, vedení plaveckého družstva v SPV SK Radbůza
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání, druhé, přepracované vydání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Didaktika plavání. Praha, Karolinum, 2019. ISBN 9788024642833.
-
Doporučená:
Mencl, Václav. Didaktika plavání : Určeno pro posl. učitelství všeobec. vzdělávacích předmětů. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988. ISBN 80-7043-003-6.
-
Doporučená:
RUŽBARSKÝ, P., TUREK, M. Didaktika, technika a trénink plavání. Prešov, 2006. ISBN 80-8068-532-0.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Plavání. 2., upr. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Doporučená:
Laughlin, Terry. Plavání. Praha, Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-3142-4.
-
Doporučená:
Giehrl, Josef. Plavání. KOOP, 2009. ISBN 978-80-7232-268-8.
-
Doporučená:
Hoch, Miloslav. Plavání : Teorie a didaktika : Učebnice pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Plavání : zdokonalovací plavecká výuka. 1. vyd. Praha : NS Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0550-4.
-
Doporučená:
SRB, V. a kol. Pravidla plavání.. Praha: ČSPS,, 1995.
-
Doporučená:
Srb, Vladimír. Století plaveckých sportů v našich zemích. Praha, Mladá fronta, 2019. ISBN 978-80-204-5258-0.
-
Doporučená:
Motyčka, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů : plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Counsilman, James E. Závodní plavání. Praha : Olympia, 1974.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat teoretických výstupů z výuky předmětu KTV/PL1 a KTV/PL2 a znalostí anatomie, fyziologie, obecná didaktiky, didaktiky tělesné výchovy a zdravotní tělesná výchova |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat a aplikovat praktické dovednosti výstupů z výuky předmětů KTV/PL1 a KTV/PL2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit základní pojmy z oblasti teorie plavání, plaveckých sportů, didaktiky a metodiky plavání
|
aplikovat znalosti v praktické výuce plavání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Používat a aplikovat dovednosti z oblasti techniky a didaktiky plaveckých způsobů, užitého plavání a dalších plaveckých sportů v proměnlivé podobě výuky plavání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|