|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DPV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Diagnostika pohybového výkonu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají souhrnný přehled o různých metodách diagnostiky pohybového výkonu, výkonnosti z hlediska zdravotně-orientované zdatnosti, sběr dat, způsoby záznamu získaných informací a jejich vyhodnocení. Seznámí se s moderními metodami záznamu pohybového výkonu.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární prace v cizím jazyce a její prezentace v cizím jazyce. S plnění průběžného testu na 70% a souhrnného testu na 75%.
|
Obsah
|
1. Pohybový výkon.
2. Pohybová výkonnost.
3. Metody zjišťování úrovně pohybového výkonu.
4. Evaluace pohybového výkonu.
5. Možnosti záznamu zjištěných dat.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dýrová, J., Lepková, J. Kardiofitness: vytrvalostní trénink v každém věku. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2273-3.
-
Základní:
Belej, Michal a Junger, Ján. Motorické testy koordinačních schopností. Prešov, 2006.
-
Základní:
Stuhár, Ivan a kol. Zátěžová diagnostika v tělovýchovné a sportovní praxi. Brno, 2019. ISBN 978-80-210-9432-1.
-
Základní:
Heller, Jan. Zátěžová funkční diagnostika ve sportu: východiska, aplikace a interpretace.. Charles University in Prague, 2018. ISBN 978-80-246-3359-6.
-
Doporučená:
Riegerová, Jarmila. Diagnostika pohybového systému : metody vyšetření, primární prevence, prostředky pohybové terapie. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0212-2.
-
Doporučená:
Tichý, Miroslav. Funkční diagnostika pohybového aparátu. Vyd. 2., V Tritonu přeprac. a dopl. vyd. 1. Praha : Triton, 2000. ISBN 80-7254-022-X.
-
Doporučená:
Benešová, D. Kognitivní funkce a pohybový výkon. Plzeň, 2021. ISBN 978-80-261-0998-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
187
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní poznatky z oblasti antropomotoriky, teorie testů, fyziologie zátěže |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Pohybové kompetence |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student aplikuje znalosti z oboru zdravotně-orientovaná zdatnost, má ucelený přehled o způsobech hodnocení pohybového výkonu a výkonnosti. Na základě získaných dat dokáže prakticky reagovat. Využívá moderní metody diagnostiky pohybového výkonu a způsoby záznamu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Využívá moderní metody diagnostiky pohybového výkonu a způsoby záznamu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Seminární výuka s analýzou videozáznamu, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|