|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / HATM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
HATM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teorie a metodika házené
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky základních teoretických a praktických didaktických dovedností ve výuce se zaměřením na sportovní hru házená v předmětu Teorie a metodika házené.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování písemné přípravy na zadané téma
Vlastní výstup studenta + diagnostika
Splnění praktického testu dovedností
Zpracování zásobníku průpravných cvičení a průpravných her pro házenou
|
Obsah
|
Realizace a aplikace vyučovacích epizod
Didaktika a metodika herních činností jednotlivce v házené
Didaktika a metodika základních kombinací a systémů
Didaktika a metodika diagnostiky v házené
Základní herní dovednosti z házené
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Šafaříková, Jana. Házená. Praha : NS Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0554-7.
-
Doporučená:
Tůma,M. Házená. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Jančálek, Svatopluk. Házená : Teorie a didaktika. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
Doporučená:
Jančálek, Svatopluk. Házená : Útok, obrana, trénink. Praha : Olympia, 1973.
-
Doporučená:
Házená pro trenéry III. třídy. Praha : Olympia, 1976.
-
Doporučená:
Bendová, L. Házená (UT pro trenéry III.třídy),. Olympia Praha, 1988.
-
Doporučená:
Tůma, Martin; Tkadlec, Jiří. Hry s míčem pro děti. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0707-1.
-
Doporučená:
Šafaříková, Jana; Táborský, František. Malá škola házené. Praha : Olympia, 1986.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student užívá didaktickou a odbornou terminologii v oblasti TV a sportu. Student zvládá základní herní dovednosti z házené v rozsahu předmětu SH2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student sestaví a aplikuje vyučovací epizodu zaměřenou na herní činnosti jednotlice Student sestaví a aplikuje vyučovací epizodu zaměřenou na herní kombinace a systémy Student vymezí hráčské funkce a role ve vyučovací epizodě Student zařadí a navrhne vhodné modifikace hry pro potřeby školní TV Student aplikuje a užívá řízení hry do školních podmínek TV Student používá určené dovednosti z házené |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
|
|
|
|