|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / KVOT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
KVOT
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kurz vodní turistiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Kurs vodní turistiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
68 / -
|
0 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky vodní turistiky a raftingu.
|
Požadavky na studenta
|
Praxe: Vodní turistika, základní manévry na C2 na klidné a proudící vodě do obtížnosti WW I. Základy jízdy na raftových člunech na divoké vodě do obtížnosti WW III, praktické ukázka záchrany a sebezáchrany osob a materiálu na proudící vodě.
Teorie: Kontrola vědomostí z přednesené látky, test.
Splnění testu z pravidel bezpečnosti a rizik na kurzu.
|
Obsah
|
1. Teorie a metodika jízdy na kanoi na klidné a proudící vodě, informativně na kajaku.
2. Vodní turistika, organizace a zásady bezpečnosti.
3. Základy jízdy na raftových člunech na divoké vodě.
4. Práce s materiálem - údržba, ekologické aspekty při vodní turistice a raftingu.
5. Záchrana a sebezáchrana na terénech do obtížnosti WW III.
6. Základní organizační a právní předpisy v oblasti vodní turistiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Radek Zeman (100%),
-
Cvičící:
Doc. Ladislav Čepička, Ph.D. (100%),
Mgr. Luboš Charvát (100%),
Bc. Matěj Sůva (100%),
Mgr. Petr Valach, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Jaromír Votík, CSc. (100%),
Mgr. Radek Zeman (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Bílý, Milan; Kračmar, Bronislav; Novotný, Petr. Kanoistika : technika jízdy, rafting, extrémní terény. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9050-5.
-
Doporučená:
Ptáček, Petr. Bezpečně na tekoucí vodě. V Ústí nad Labem : Albis international, 2006. ISBN 80-86971-14-7.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Cena adrenalinu. 2011. ISBN 978-80-260-0725-8.
-
Doporučená:
Český hydrometeorologický ústav
(Kolektiv autorů)
-
Doporučená:
Jančar, Vojta; Novák, Ivan. Kilometráž českých a moravských řek : vodácký průvodce. Zlín : SHOCart, 1998. ISBN 80-7224-065-X.
-
Doporučená:
River App, vodácká aplikace
(Kolektiv autorů)
-
Doporučená:
Vodácký průvodce
(Kolektiv autorů)
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Záchranář, záchrana na tekoucích vodách. Praha, VZS ČČK, 1996.
-
Doporučená:
Doležal, Tomáš. Základy kanoistiky a vodní turistiky : Skripta pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-389-8.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. 100 let kanoistiky v českých zemích. Praha, Olympia, 2013. ISBN 978-80-7376-354-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
48
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
5
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti z absolvovaných předmětů KTV/PL1, KTV/PL2, KTV/LVK kombinované s úrovní znalostí odpovídající výuce tělesné výchovy na středních školách |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Používat a aplikovat dovednosti z absolvovaných předmětů KTV/PL1, KTV/PL2, KTV/LVK a dovednosti odpovídající výuce tělesné výchovy na středních školách. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní teoretické znalosti z oblasti vodní turistiky, raftingu a záchrany na proudící vodě
|
rozeznat objektivní a subjektivní nebezpečí při vodní turistice
|
popsat a rozpoznat výzbroj a výstroj pro vodní turistiku a rafting
|
aplikovat základní organizační a právní normy důležité k provozování vodní turistiky na všech stupních škol |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat základní záběrovou techniku na klidné a proudící vodě
|
používat výzbroj a výstroj pro vodní turistiku a rafting
|
aplikovat základy záchrany osob a materiálu na proudící vodě a užívat základy první pomoci |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška založená na výkladu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|