|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PL2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Plavání 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
54 / -
|
3 / 3
|
9 / 10
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/PL1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům přehled technických cvičení a základy tréninkových metod v plavání, zdokonalit techniku všech závodních plaveckých způsobů. Uvást studenty do problematiky netradičních plaveckých způsobů a vodní záchrany.
|
Požadavky na studenta
|
splnění technických a vykonnostních požadavků 400 m kraul, 200 m polohový závod, plavání pod vodou
|
Obsah
|
1.- 3. týden
Technické a výkonnostní zdokonalení všech plaveckých způsobů, vytrvalostní plavání, prvkové plavání
4.- 7. týden
Rozbor plavecké techniky pomocí videozáznamu, zdokonalení obrátek pomocí videozáznamu, cvičení na rozvoj techniky všech plaveckých způsobů, obrátky pro polohový závod, průběžné plnění zápočtových požadavků
8.- 9. týden
Základní orientace v oblasti vodní záchrany a užitého plavání, plavání pod vodou, praktické ukázky modifikovaných tréninkových jednotek, průběžné plnění zápočtových požadavků
10.- 12. týden
Seznámení se základy dalších vodních sportů (vodní pólo, synchronizované plavání, skoky do vody, podvodní ragby), hry ve vodě, štafety, netradiční plavecké způsoby, průběžné plnění zápočtových požadavků
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání, druhé, přepracované vydání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Základní:
Motyčka Jaroslav a kol. Teorie plaveckých sportů. MU Brno, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Didaktika plavání. Praha, Karolinum, 2019. ISBN 9788024642833.
-
Doporučená:
Mencl, Václav. Didaktika plavání : Určeno pro posl. učitelství všeobec. vzdělávacích předmětů. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988. ISBN 80-7043-003-6.
-
Doporučená:
RUŽBARSKÝ, P., TUREK, M. Didaktika, technika a trénink plavání. Prešov, 2006. ISBN 80-8068-532-0.
-
Doporučená:
Čechovská, Irena; Miler, Tomáš. Plavání. 2., upr. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
-
Doporučená:
Giehrl, Josef. Plavání. KOOP, 2009. ISBN 978-80-7232-268-8.
-
Doporučená:
Laughlin, Terry. Plavání. Praha, Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-3142-4.
-
Doporučená:
Hoch, Miloslav. Plavání : Teorie a didaktika : Učebnice pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Srb, Vladimír. Století plaveckých sportů v našich zemích. Praha, Mladá fronta, 2019. ISBN 978-80-204-5258-0.
-
Doporučená:
Čelakovský, Václav. Zásobník plaveckých tréninků. Praha : Český ústřední výbor ČSTV, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
14
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
44
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti na úrovni výuky TV na střeních školách, talentového přijímacího řízení a předmětu KTV/ PL1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Používat dovednosti na úrovni výuky TV na střeních školách, talentového přijímacího řízení a předmětu KTV/ PL1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat, v souladu s pravidly plavání, znalosti z oblasti techniky všech závodních plaveckých způsobů, obrátek a startovních skoků v různých podmínkách a plaveckých disciplinách
|
používat znalosti z oblasti plavání pod vodou, základů záchrany tonoucího, dopomoci unavenému plavci a netradičních plaveckých způsobů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat, v souladu s pravidly plavání, dovednosti z oblasti techniky všech závodních plaveckých způsobů, obrátek a startovních skoků v různých podmínkách a plaveckých disciplinách
|
používat dovednosti z oblasti plavání pod vodou, základů záchrany tonoucího, dopomoci unavenému plavci a netradičních plaveckých způsobů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|