|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PR2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pohybová rekreace 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do základní problematiky z oboru didaktiky pohybové rekreace. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. Představit metody testování zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. Systematizovat poznatky z oboru fyziologie, psychologie, sociologie a pedagogiky sportu na podmínky rekreační tělesné výchovy a sportu. Psycho-sociální aspekty pohybové rekreace. Přiměřenost pohybového režimu vzhledem k věku. Zdravotní význam pohybové rekreace.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtové požadavky:
1. Praktický výstup - sestavení písemné přípravy na zadanou cvičební jednotku a její realizace (příprava bude konzultována před výstupem s vyučující).
2. Studenti, kteří cvičební jednotku sami nevedou, pozorují a hodnotí svého kolegu. Ve skupinách provádějí hodnocení efektivity cvičební jednotky. Z cvičební jednotky pořídí hospitační záznam. Hospitačních záznamů tohoto typu odevzdávají studenti min. pět.
3. Vytvořit přehled o možnostech pohybové rekreace v Plzni, popř. v místě bydliště. Navštívit tři různé cvičební lekce jako pozorovatel a zhotovit hospitační záznam.
Zkouškové požadavky:
Kombinovaná zkouška z probraného učiva - písemný test předchází ústní zkoušce.
|
Obsah
|
1. Uvést do studia předmětu. 2. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. 3. Struktura cvičební jednotky, zásady sestavení cvičební jednotky pohybové rekreace. 4. Didakticko-organizační formy v pohybové rekreaci. 5. Psychomotorický vývoj jednotlivých ontogenetických stádiích. 6. Plánování v pohybové rekreaci, druhy plánů. 7. Sestavení kondičního programu pro různé věkové kategorie cvičenců. 8. Představit metody testování a diagnostiky zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. 9. Zdravotně orientovaná zdatnost. 10. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. 11. Výživa ve sportu. 12. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. 13. Závěrečná evaluace předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sherrill, Claudine. Adapted physical activity, recreation, and sport : crossdisciplinary and lifespan. 6th ed. Boston : McGraw-Hill, 2004. ISBN 0-697-29513-3.
-
Doporučená:
časopisy. Česká kinantropologie a další odborné časopisy.
-
Doporučená:
Mužík, Vladislav,; Janík, Tomáš,; Wagner, Roland. Neue Herausforderungen im Gesundheitsbereich an der Schule : was kann der Sportunterricht dazu beitragen? : VII. Sommerakademie, 20.?24. August 2006, Telč. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita pro Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2006. ISBN 80-210-4191-9.
-
Doporučená:
Kudláček, Vlastimil. Pohybová aktivita obyvatel České republiky z hlediska organizovanosti, provozování a přání. Sborník příspěvků z mezinárodního semináře Pedagog. 2005.
-
Doporučená:
Cathala, Hana. Wellness : od vnějšího pohybu k vnitřnímu klidu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2323-5.
-
Doporučená:
Hendl, Jan; Dobrý, Lubomír. Zdravotní benefity pohybových aktivit : monitorování, intervence, evaluace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
aplikovat teoretické poznatky získané v předmětu KTV/PR1, z oboru kinantropologie, fyziologie a anatomie. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit pohybový program pro konkrétní osobu |
diagnostikovat fyzickou kondici a složení těla jedince |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní pojmy z oboru didaktiky tělesné výchovy a sportu |
aplikovat základní pojmy didaktiky TVS do podmínek oboru pohybové rekreace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhledat v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví |
vytvořit přehled o možnostech pohybové rekreace, |
sestavit cvičební jednotku pohybové rekreace s ohledem na individuální zvláštnosti jedince |
řídit cvičební jednotku pohybové rekreace |
zpětnovazebně zhodnotit cvičební jednotku z hlediska organizace a efektivity |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Vzájemné hodnocení studentů, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|