|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SH1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SH1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sportovní hry 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
89 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům vědomostní základy teorie a didaktiky basketbalu, fotbalu,florbalu a volejbalu, jejich pravidel a uvést na elementární úrovni do praktického nácviku a zdokonalování individuálních a skupinových herních činností.
|
Požadavky na studenta
|
Písemné zápočtové testy z pravidel, historie, teorie a didaktiky basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu.
Praktické zápočtové testy - průběžně hodnocena úroveň osvojení vybraných idividuálních a skupinových herních činností a jejich řetězců v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu, schopnost rozhodování.
|
Obsah
|
Teorie:
1. Přehled historie a systematiky basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu, obsah děje utkání
2. Didaktické formy ve výuce v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu, grafické znázornění
3. Základní pravidla basketbalu, fotbalu, florbalu, volejbalu a informace k rozhodování
Praxe:
Výuka orientována na elementární nácvik a osobní zdokonalování individuálních a skupinových herních činností v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu v herním tréninku včetně aplikace v průpravných hrách. Součástí průběžně plněných praktických zápočtových požadavků je schopnost rozhodovat a řídit utkání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici courseware se všemi podstatnými informacemi a materiály.
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/ktv/sh1/o-predmetu.html
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Janík, Zdeněk; Pětivlas, Tomáš,; Drásalová, Lucie. Basketbal : nácvik herních činností jednotlivce. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-055-7.
-
Základní:
Skružný, Zdeněk. Florbal. Praha : Grada, 2005. ISBN 978-80-247-0383-1.
-
Základní:
Kysel, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3615-0.
-
Základní:
Skružný, Karel. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0383-1.
-
Základní:
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0925-2.
-
Základní:
Votík, Jaromír; Zalabák, Jiří; Bursová, Marta; Šrámková, Petra. Fotbalový trenér : základní průvodce tréninkem. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3982-3.
-
Základní:
Janík, Zdeněk; Pětivlas, Tomáš,; Funková, Veronika. Nácvik činností jednotlivce v basketbalu v herních cvičeních : sborník herních cvičení. 1. vyd. V Brně : MU FSpS, 2005. ISBN 80-210-3839-X.
-
Základní:
Hora, Jan. Pravidla fotbalu, futsalu a minifotbalu : platná od 1.7.2005 ú. 1. vyd. Praha : Olympia, 2005. ISBN 80-7033-922-5.
-
Základní:
Buchtel, Jaroslav. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1011-6.
-
Základní:
Haník, Zdeněk. Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2744-8.
-
Rozšiřující:
International Floorball Federation. INDIVIDUAL TECHNIQUE AND TACTICS.
-
Rozšiřující:
International Floorball Federation. Team Tactics.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat na elementární úrovni individuální herní činnosti v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést na elementární úrovni individuální herní činnosti v basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat vznik a vývoj basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
vysvětlit základní pravidla z basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
popsat obsah herního děje z basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
aplikovat metodicko-organizační formy ve výuce basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat obsah herního děje z basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
hodnotit úroveň herních dovedností z basketbalu, fotbalu, florbalu a volejbalu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
|
|
|
|