|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / SHBA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
SHBA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sportovní hry - basketbal
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Teorie a metodika basketbalu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
44 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her, konkrétně basketbalu. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací a systémů hry družstva. Aplikovat navržené postupy v samostatných výstupech studentů
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, průběžné ověřování znalostí a dovedností základních herních činnosti jednotlivce v basketbalu formou praktických testů, zpracování seminární práce na téma: Metodický nácvik vybrané herní činnosti či kombinace v basketbalu a její realizace ve vyučovací jednotce
|
Obsah
|
Úvod do problematiky výuky sportovních her, konkrétně basketbalu. Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací a systémů hry družstva. Aplikovat navržené postupy v samostatných výstupech studentů.
1. Základní pravidla sportovních her; 2.-6. Herní činnosti jednotlivce; 7. Testy herních činností jednotlivce; 8.-11. Útočné a obranné kombinace a systémy hry družstva; 12. Rozhodování a uplatnění pravidel v basketbalu; 13. Závěrečné testování, diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Basketball for kids
(Bertolazzi, Alberto)
-
Základní:
Lai, Lukas. Basketball performance training. Mnichov, 2020. ISBN 978-3-948277-05-5.
-
Základní:
Coaching youth sports: training courses for smarter coaches
(Zeng, Howard Zhenhao)
-
Základní:
Bösing, L., Bauer, C., Remmert, H. & Lau, A. Handbuch Basketball. Technik - Taktik - Training - Methodik.. Aachen, 2019. ISBN 978-3840376252.
-
Základní:
Vyklický, Robert. Pravidla basketbalu 2010. Praha, 2010. ISBN 9788025481028.
-
Základní:
Izáková, Andrea. Teória a didaktika športovej hry basketbal. V Banskej Bystrici, 2019. ISBN 978-80-557-1648-0.
-
Základní:
Rose, Lee H. Winning basketball fundamentals. Champaign, Ill, 2013. ISBN 978-1-450-43162-0.
-
Doporučená:
Goodson, Ryan. Basketball essentials. Champaign, IL, 2016. ISBN 978-1-4925-1961-4.
-
Doporučená:
Velenský,Michael. Basketbal-základní program aplikace HČJ. Praha, 1998. ISBN 80-205-0553-9.
-
Doporučená:
Dobrý, Lubomír. Košíková : teorie a didaktika. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními znalostmi pravidel basketbalu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat základními herními dovednostmi basketbalu - driblink, dvojtakt, střelba, přihrávka |
aplikovat individuální a kolektivní dovedností v rámci basketbalového družstva |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit pravidla basketbalu |
vysvětlit základní technicko-taktické situace v basketbalu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
užívat herní činnosti jednotlivce |
aplikovat po stránce technické a taktické uplatnění herních dovedností v zápasové praxi |
rozhodovat se v rámci herní praxe individuálně |
reagovat na vzniklou herní situaci |
řídit na základní úrovni utkání jako rozhodčí |
reagovat během hry s ohledem na vzájemnou komunikaci se spoluhráči |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|