|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TVDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TVDI
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tělesná výchova - didaktika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění písemného zápočtového testu.
Písemná příprava na cvičební jednotku TV a pohybové aktivity v MŠ.
Hospitační záznamy z náslechových cvičebních jednotek.
Praktické výstupy v MŠ.
Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
Projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV, organizační formy tělovýchovného procesu, učivo tělesné výchovy v mateřských školách, vyučovací způsoby, postupy a metody.
Didakticko-organizační formy práce v tělesné výchově, kinestetický učební styl, pohybově rekreační programy, didaktické řídící styly.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=624
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
www.tv4.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
Volfová,H. Hravé cvičení pro děti, cvičíme s náčiním. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání, 2006. ISBN 978-80-7020-000-1.
-
Doporučená:
Držalová, Alena. Jak plánovat a efektivně pracovat s předškolními dětmi. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum, 2000. ISBN 80-7020-061-8.
-
Doporučená:
DVOŘÁKOVÁ,H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu, cvičíme jako myška, kočka a pejsek.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 2, cvičíme jako zajíc, žába a had. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2748-6.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
-
Doporučená:
VOLFOVÁ, H. Rozcvičky v mateřské škole I., II. Plzeň PC, 1998.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Sportujeme s nejmenšími dětmi. 1. vyd. Praha : Olympia, 2001. ISBN 80-7033-313-8.
-
Doporučená:
DVOŘÁKOVÁ, H. a kol. Tělesná výchova v MŠ. Praha Naše vojsko, 1989.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
5
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat metodiku nácviku základních pohybových dovedností pro děti předškolního věku |
předvést vhodnou komunikaci s dětmi nejen při pohybových aktivitách |
zdůvodnit zásady rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
předvést ukázku vedení rozcvičení, kompenzace a relaxace v tělesné výchově |
předvést ukázku základních dovedností v pohybových aktivitách v rámci MŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat didaktickou terminologii v oblasti těsné výchovy a modifikovat ji do praktické výuky s předškolními dětmi |
vysvětlit nezbytnosti a variabilnosti organizačních forem a didakticko - organizačních forem práce v tělovýchovném procesu a využívat je při práci s dětmi v mateřské škole |
používat své odborné znalosti při praktické výuce v mateřské škole |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat do pohybové průpravy didaktické zásady, vyučovací metody, způsoby a postupy |
modifikovat pohybové činnosti a dovednosti do tvorby pohybově rekreačních programů |
sestavit obsah cvičební jednotky s využitím motivačních a netradičních pohybových činností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|