|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TVH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TVH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tělesná výchova - herní základy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
48 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/TVDM2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do výuky pohybových a psychomotorických her (hravá a zábavná cvičení pohybem) a do problematiky výuky základů sportovních her.
Vysvětlit metodické postupy při nácviku manipulačních dovedností a organizaci pohybových her.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce: zásobník průpravných cvičení a zábavných pohybových her (popis, zaměření, organizace, pomůcky, modifikace) k nácviku a zdokonalení probíraných manipulačních dovedností.
Průběžné metodické výstupy ve dvojicích (manipulační dovednosti, psychomotorické hry).
Splnění praktických zápočtových požadavků.
|
Obsah
|
Na úvodní hodině proběhne poučení o bezpečnosti práce ve výuce.
Základní informace a praktické provedení vybraných pohybových a psychomotorických her se zaměřením na kvalitu pohybu, sociální komunikaci, zrakové a sluchové vnímání, využití netradičního náčiní a nářadí. Teorie, didaktika a praktická organizace pohybových her. Seznámení s metodickými postupy při nácviku manipulačních dovedností a jejich praktické osvojení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem : Základy psychomotoriky. Praha : Unie zdravotní tělesné výchovy, 1995.
-
Základní:
Borová, Blanka. Míče, míčky a hry s nimi : soubor her pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-538-5.
-
Základní:
Dvořáková,H. Tělesná výchova v rámcovém programu. Základní motorika. Praha, 2001.
-
Rozšiřující:
Donnelly, Frances Cleland. Developmental physical education for all children. 2017. ISBN 978-1-4504-4157-5.
-
Doporučená:
Pechová, Jaromíra. Cvičení pro zdraví s balančními míči a dalšími pomůckami : náměty pro zdravotní pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-448-6.
-
Doporučená:
Borová, B. Cvičíme s malými dětmi : náměty pro rozvoj pohybových dovedností dětí od 3 do 8 let. Vyd. 1. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-223-8.
-
Doporučená:
Tůma, Martin; Tkadlec, Jiří. Hry s míčem pro děti. 2., dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3489-7.
-
Doporučená:
Clements, Rhonda L., Schneider, Sharon, L. Moving with words and actions. Champaign: Human Kinetics, 2017. ISBN 978-1-4925-5070-9.
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Mazal, F.a Chlopková, J. Pohybové pohádky předškoláků. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1994. ISBN 80-85783-04-05.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 1. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 2. Praha, 2009.
-
Doporučená:
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 3. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Blahutková, M. a Koubová, J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno CDVU MU, 1995.
-
Doporučená:
Hanšpachová, J. Veselé hry s malými dětmi : [náměty k rozvoji smyslu pro humor dětí od 2 let]. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-335-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Celkem
|
29
|
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést základní herní dovednosti (manipulační dovednosti) a dovednosti spojené s výukou pohybových her v rozsahu učiva ZŠ a SŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat, vysvětlit a demonstrovat soubor pohybových a psychomotorických her pro předškolní děti
|
určit průpravná cvičení k jednotlivým manipulačním dovednostem pro předškolní děti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
bezchybně provést vybrané manipulační dovednosti
|
realizovat pohybové hry a hravá a zábavná cvičení pro předškolní děti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|