|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TVUO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TVUO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tělesná výchova pro učitele 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
67 / 153
|
27 / 27
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
46 / -
|
58 / -
|
74 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty celého spektra učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je zaměřen na tyto oblasti: pěší turistika, vodní turistika, cykloturistika, základy outdoorových aktivit, sport a pobyt v přírodě, základy sportovního lezení, in-line bruslení, zimní turistika, sjezdové lyžování a snowboarding.
Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní bezpečnostní aspekty mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní organizační a didaktické zásady mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní absolvování zvoleného kurzu v plném rozsahu. On-line test. Splnění testu z pravidel bezpečnosti a rizik na kurzu. Splnění testu z pravidel bezpečnosti a rizik na kurzu.
|
Obsah
|
1. Metodicky vedená výuka se zaměřením na základní dovednosti a znalosti vybrané varianty předmětu (pěší turistika, vodní turistika, cykloturistika, základy outdoorových aktivit, sport a pobyt v přírodě, základy sportovního lezení, in-line bruslení, zimní turistika, sjezdové lyžování a snowboarding).
2. Problematika právních aspektů mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
3. Základní bezpečnostní aspekty mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
4. Organizační a didaktické zásady mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Radek Zeman (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Mgr. Martina Kalistová (100%),
Mgr. Petra Kalistová (100%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (100%),
Bc. Matěj Sůva (100%),
Mgr. Radek Zeman (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Radek Zeman (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ptáček, Petr. Bezpečně na tekoucí vodě. V Ústí nad Labem : Albis international, 2006. ISBN 80-86971-14-7.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Cena adrenalinu. 2011. ISBN 978-80-260-0725-8.
-
Doporučená:
Ondráček, Jan; Hřebíčková, Sylva. Cykloturistika. 1. vyd. [Brno] : Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4443-2.
-
Doporučená:
Dvořák, František; Gnad, Tomáš; Mašková, Lada. Česká škola lyžování. Běh na lyžích. Praha : Svaz lyžařů České republiky, 1996.
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. přepracované vyd. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7.
-
Doporučená:
Hattingh, Garth. Horolezectví. České vyd. 1. Praha : Svojtka & Co., 1999. ISBN 80-7237-053-7.
-
Doporučená:
Pala, Jan. Hory a sníh. Techniky pohybu v zimních horách. Praha, Epocha, 2010. ISBN 978-80-7425-029-3.
-
Doporučená:
Reichert, Jiří; Krejčíř, Jan. Jak dokonale zvládnout inline bruslení. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1534-1.
-
Doporučená:
Bílý, Milan; Kračmar, Bronislav; Novotný, Petr. Kanoistika : technika jízdy, rafting, extrémní terény. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9050-5.
-
Doporučená:
Jančar, Vojta; Novák, Ivan. Kilometráž českých a moravských řek : vodácký průvodce. Zlín : SHOCart, 1998. ISBN 80-7224-065-X.
-
Doporučená:
Jabůrková, Vendula; Vlčková, Veronika. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Olomouc Hanex, 2005. ISBN 80-85783-55-X.
-
Doporučená:
Moser, František. Pěší turistika. 2., dopln. vyd. Praha : Olympia, 1986.
-
Doporučená:
River App, vodácká aplikace
(Kolektiv autorů)
-
Doporučená:
Schneeweiß, Christian. Sněžnice / Christian Schneeweiß ; [přeložil Pavel Lomský]. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1872-9.
-
Doporučená:
Vobr Radek. Snowboarding. Kopp, České Budějovice, 2006. ISBN 80-7232-296-6.
-
Doporučená:
Binter, Lukáš a kolektiv. Snowboarding. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-39-81.
-
Doporučená:
LOUKA, O., VEČERKA, M. Snowboarding.. Praha, Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1378-.
-
Doporučená:
Binter, Lukáš. Snowboarding : alpská jízda, freestyle, freeriding. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-769-9.
-
Doporučená:
Winter, Stefan. Sportovní lezení. České Budějovice, Koop, 2004. ISBN 80-7232-234-6.
-
Doporučená:
BENEŠOVÁ D., ŠTUMBAUER J. Školní lyžování II. Sušuce: Radovan Rebstök, 2006. ISBN 80-86876-05-5.
-
Doporučená:
Vosátka, Mirko. Tábornická encyklopedie. 1. vyd. Praha : MF, 1985.
-
Doporučená:
Nejedlý, Petr; Harmach, Jaromír; Schlanger, Jiří. Táborové paragrafy : Prázdninové tábory. 1. vyd. Praha : Práce, 1993. ISBN 80-208-0267-3.
-
Doporučená:
Lochmanová, Ludmila; Mazal, Ferdinand. Učitel tělesné výchovy mezi paragrafy. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1998. ISBN 80-85783-21-5.
-
Doporučená:
Kolektiv autorů. Záchranář, záchrana na tekoucích vodách. Praha, VZS ČČK, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat znalosti v rozsahu studia na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat dovednosti v rozsahu studia na úrovni výuky tělesné výchovy na střední škole |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit problematiku právních aspektů mimorozvrhových školních akcích se sportovním zaměřením |
aplikovat základní bezpečnostní pravidla, organizační a didaktické zásady při mimorozvrhových školních akcích se sportovním zaměřením |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat praktické dovednosti související s vybranou sportovní aktivitou |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|