|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ZTK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ZTK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy tělesné kultury
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do složité problematiky subsystému tělesné kultury a základní orientace v nejčastěji používaných termínech ve vztahu ke zdraví do problematiky psychologie sportu. Charakterizovat základní pojmy vědního oboru tělesné kultury a kinantropologie.
|
Požadavky na studenta
|
1. Zpracování samostatné práce na předem zadané téma a její prezentace.
2. Písemný test.
|
Obsah
|
1. Základní pojmosloví tělesné kultury(TK), TK jako mezioborová věda.
2. Historie TK.
3. Pohyb, tělesná cvičení, zdatnost.
4. Ontogeneze lidské motoriky
5. Zdraví, životní styl
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Mgr. Karel Švátora, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Mgr. Karel Švátora, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jirásek, Ivo. Filosofická kinantropologie: setkání filosofie, těla a pohybu. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1176-8.
-
Doporučená:
Frömel, Karel. Physical activity of men and women 18 to 55 years old in the Czech Republic. Movement and health ISBN 80-244-0831-7 Olomouc : P. 2004.
-
Doporučená:
Hodaň, Bohuslav; Dohnal, Tomáš. Rekreologie. vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-48-7.
-
Doporučená:
Slepičková, Irena. Sport a volný čas. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
-
Doporučená:
Hodaň, Bohuslav. Tělesná kultura - sociokulturní fenomén: východiska a vztahy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0201-7.
-
Doporučená:
Blahušová, Eva. Wellness ; Fitness. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0891-X.
-
Doporučená:
Bianchi, Suzanne M.; Casper, Lynne M.; King, Rosalind Berkowitz. Work, family, health, and well-being. Mahwah : Lawrence Erlbaum, 2005. ISBN 0-8058-5254-9.
-
Doporučená:
Hendl, Jan; Dobrý, Lubomír. Zdravotní benefity pohybových aktivit : monitorování, intervence, evaluace. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2000-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat základní znalosti biologie člověka. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat všestranné dovednosti všeobecného vzdělávacího základu v rozsahu střední školy. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat základní pojmy z oboru tělesná kultura a kinantropologie, |
vyhledat v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví tělesné kultury. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit zdravý životní styl, |
vysvětlit hlavní faktory, které podporují zdraví, i faktory rizikové. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|