|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9DIDS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9DIDS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika informatiky pro SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
30
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CDIDS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit a zdokonalit didaktické schopnosti a dovednosti studentů. Obsah předmětu: 1. Řízení učení žáka a vyučování, systém samostatně řízené práce žáka v předmětu. 2. Didaktické zásady a principy v technicky zaměřených předmětech a informatice. 3. Příprava učitele na vyučování. Základní body, forma a zvláštnosti příprav na vyučování informatiky. 4. Metodika vyučování jednotlivých tématických celků školské informatiky, typy, rozbor a řešení úloh, jejich klasifikace a přiměřenost školské praxi. 5. Diagnostika kvality vyučování, hodnocení žákovských projevů a vědomostí. Problematika počítačových testů. 6. Otázky motivace žáků, péče o talentované žáky, úroveň jazykového projevu učitele, práce s odbornou literaturou. 7. Společenské, etické a psychologické problémy trojúhelníku "učitel - žák - počítač", zodpovědnost učitele vyplývající ze zákona.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování zadaných zápočtových prací. Pozitivní hodnocení praktického výstupu studenta.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je prohloubit a zdokonalit didaktické schopnosti a dovednosti studentů. Obsah předmětu: 1. Řízení učení žáka a vyučování, systém samostatně řízené práce žáka v předmětu. 2. Didaktické zásady a principy v technicky zaměřených předmětech a informatice. 3. Příprava učitele na vyučování. Základní body, forma a zvláštnosti příprav na vyučování informatiky. 4. Metodika vyučování jednotlivých tématických celků školské informatiky, typy, rozbor a řešení úloh, jejich klasifikace a přiměřenost školské praxi. 5. Diagnostika kvality vyučování, hodnocení žákovských projevů a vědomostí. Problematika počítačových testů. 6. Otázky motivace žáků, péče o talentované žáky, úroveň jazykového projevu učitele, práce s odbornou literaturou. 7. Společenské, etické a psychologické problémy trojúhelníku "učitel - žák - počítač", zodpovědnost učitele vyplývající ze zákona.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992.
-
Doporučená:
Gabčo, Peter; Hvorecký, Jozef. Informatika a výpočetní technika 1 : Algoritmy : Učebnice pro 1. roč. gymnázií. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-23873-4.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|