|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9ITV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9ITV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Informační technologie ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vzdělávání s podporou informačních technologií.
|
Požadavky na studenta
|
Založení portfolia splněním zadaných úkolů. Návrhem typové výuky vybraného tématu zaměřeného na rozvoj informatického myšlení na 1. stupni ZŠ.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru předmětu.
|
Obsah
|
Digitální technologie a teorie vzdělávání.
Příklady využití digitálních technologií ve školním prostředí.
Plánování a tvorba školního kurikula informatiky na 1. st. ZŠ.
Vzdělávací aplikace pro různé digitální technologie.
Cloud computing software jako služba pro výukové účely.
Možnosti vlastního profesního rozvoje s pomocí internetu a internetové komunikace
Vyhledávání informací a materiálů na internetu, zpracování dat.
Internetové zdroje aktualit o využívání digitálních technologií ve výuce.
Portály a komunity spojené se vzděláváním.
Využívání sociálních sítí ve výuce.
Tvorba portfolia.
Projekt - výuka vybraného tématu zaměřeného na rozvoj informatického myšlení u žáků na 1. st ZŠ.
Kyberšikana.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Základní studijní oporou pro tento předmět je kurz v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL nebo školení úrovně Z0 SIPVZ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti - porovnají různé on-line informační zdroje a stránky školských institucí a jiných projektů zaměřených na podporu vzdělávání, - analyzují některé on-line projekty zabývající se distanční výukou, - orientují se v prostředí Virtuální univerzity ZČU, - prokážou dovednost vyhledávat informace na internetu, - porozumí jak správně přistupovat k výuce doplněné o prvky informačních technologií, - vytvoří jednoduchý školní web |
porovnat různé teorie vzdělávání v souvislosti s využitím digitálních technologií, |
uvést příklady vhodného i nevhodného využití digitálních technologií ve školním prostředí, |
analyzovat různé typy vzdělávacích aplikací. |
orientovat se v cloudových službách, |
vyhledávat aktuální informace, materiály a vzdělávací příležitosti na internetu, |
analyzovat pozitivní a negativní aspekty sociálních sítí a virtuálních komunit, |
reflektovat význam digitálního portfolia pro žáky i učitele, |
vysvětlit zásady bezpečnosti na internetu a možnosti prevence kyberšikany. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit digitální portfolio, |
diagnostikovat prekoncepty žáků 1. st. ZŠ vázaných k informačním technologiím a získané poznatky aplikovat do procesu rozvoje nových znalostí, dovedností a postojů, |
rozvíjet informatické myšlení u žáků 1. st. ZŠ. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|