|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9MPLP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9MPLP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Multimedia pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CMPLP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je budování speciálních kompetencí pro práci s lidmi s různými typy postižení za využití multimediálních prostředků, které budou prověřeny vědomostním testem a samostatným zpracováním projektu multimediální intervence u jedinců s jedním typem postižení. Transdisciplinární, prakticky orientovaný předmět, nabízející přípravu a didaktická doporučení pro práci se specializovaným hardware a software, předpokládající základní speciálně pedagogickou orientaci a vědomosti a dovednosti v oblasti výpočetní techniky. Výuka je podporována stejnojmenným e-learningovým kurzem.
|
Požadavky na studenta
|
80% úspěšnost ve vědomostním testu, zpracování projektu intervence s využitím multimediálních prostředků u jedinců se zrakovým, sluchovým, mentálním, tělesným postižení nebo specifickou poruchou učení s podmínkou individuálního, případně skupinového konzultování postupu prací na projektu a realizace projektu ve speciálním zařízení.
|
Obsah
|
1 . Výpočetní technika a zdravotně postižení. Zadání semestrální práce (projektu). 2. Hlasový výstup pro lidi se zrakovým postižením (ZoomText, Window-Eyes ?) 3. Rozpoznávání textu 4. Vektorová grafika 5. Bitmapová grafika 6. Zpracování digitálního videa pro sluchově postižené 7. Tvorba animací pro sluchově postižené a pro žáky se specifickou poruchou učení 8. Zpracování zvuků 9. Tvorba WWW stránek pro lidi s postižením 10. Pomůcky (digimemo, kamerová lupa, braillský zobrazovač, zápisník pro nevidomé, ?) 11. Autorské nástroje a multimédia pro postižené 12. Hodnocení semestrální práce, vědomostní test, zápočet.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.
-
Doporučená:
Novotná, Marie. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele : (setkání speciálněpedagogická, sociálněpedagogická a pedagogickodiagnostická). Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85937-60-3.
-
Doporučená:
Kocur, Pavel. Multimedia v práci s handicapovanými lidmi. V Plzni : Západočeská univerzita, 2005.
-
Doporučená:
Syřišťová, Eva. Normalita osobnosti. Praha : Avicenum, 1972.
-
Doporučená:
Jesenský, Ján. Prostor pro integraci. Praha : Comenia Consult, 1993.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie; Moussová, Zuzana; Štech, Stanislav. Psychologie handicapu. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-929-4.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie; Moussová, Zuzana; Štech, Stanislav. Psychologie handicapu : [Určeno pro posl. pedag. fak.]. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-582-3.
-
Doporučená:
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-214-9.
-
Doporučená:
Blažek, Bohuslav; Olmrová, Jiřina. Světy postižených : Sociální posila v rodinách s mentálně retardovaným dítětem. Praha : Avicenum, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|