|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9PGM3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9PGM3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Programování 3 pro SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CPGM3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami objektově orientovaného programování s důrazem na tvorbu aplikací pro vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu:
Vytvoření semestrální prací (semestrálního projektu) splňující podmínky uznání.
Splnění praktických testů.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU (http://courseware.zcu.cz/ /wps/portal/predmety/kvd/pgm3 sekce Podmínky absolvování).
|
Obsah
|
Objektově orientované programování v teoretickém i praktickém kontextu.
Rozšíření základních znalostí objektově orientovaného programování, přetěžování a překrývání metod, statické a virtuální metody.
Systém tříd, abstrakce.
Komponenty, hierarchie, využití.
Využití UML modelu při návrhu aplikací.
Návrh rozsáhlejších víceúčelových aplikací.
Aktuální možnosti využití frameworků pro tvorbu aplikací.
Systém práce ve vybraném frameworku.
Didaktické zásady výuky objektově orientovaného programování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Zdeněk Ulrych, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Jan Fadrhonc, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
DEQUADROS, Miguel. GameSalad beginners guide a fun, quick, step-by-step guide to creating games with levels, physics, sound and numerous enemies using GameSalad. Birmingham, 2012. ISBN 1849692238.
-
Doporučená:
Knoernschild, Kirk. Java application architecture : modularity patterns with examples using OSGi. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0-321-24713-1.
-
Doporučená:
BORKWOOD, Innes. Learning Stencyl 3.x game development beginner's guide: a fast-paced, hands-on guide for developing a feature-complete video game on almost any desktop computer, without writing a single line of computer code. Birmingham, 2013. ISBN 9781849695961.
-
Doporučená:
Cantú, Marco. Myslíme v jazyku Delphi 7 : knihovna zkušeného programátora. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0694-6.
-
Doporučená:
Keogh, James Edward; Giannini, Mario. OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0973-9.
-
Doporučená:
Lutz, Mark. Programming Python. 4th ed. Sebastopol : O'Reilly, 2011. ISBN 978-0-596-15810-1.
-
Doporučená:
Lacko, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4347-6.
-
Doporučená:
Grusová, Lucie. XML pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-697-7.
-
Doporučená:
Svoboda, Luděk. 1001 tipů a triků pro Delphi. 2. aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-488-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
38
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základních vlastnosti OOP (dědičnost, polymorfismus, zapouzdření), datových struktur, cyklů, podmínek, podprogramů a jiných základních dovedností z oblasti programování z pohledu teorie i praktické aplikace. Dále jsou předpokládany dovednosti na úrovni výstupních způsobilostí předmětu KVD/PGM1P a předmětu KVD/PGM2B z bakalářského studia |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v problematice zapouzdření, dědičnosti, polymorfismu, abstrakce, objektů a tříd, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat při tvorbě programů. Student umí navrhnout vhodný systém tříd pro řešení stanoveného problému a to nejen za pomoci UML modelů. Dodržuje zásady objektově orientovaného programování (OOP). Student dokáže využít přetížené metody a znalost jejich členění. Student dokáže navrhnout a využít vlastní odděděnou komponentu. Student je schopen vysvětlit problematiku paralelního programování z výukového, programátorského i systémového pohledu. Student vytvoří funkční, přínosnou a uživatelsky přívětivou aplikaci na zadané téma s ohledem na pravidla OOP. Aplikaci umí představit a vyzdvihnout její klady |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|