|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9PGV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9PGV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Počítačová grafika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/PGV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky tvorby, úpravy a prezentace statického digitálního rastrového a vektorového obrazu za účelem zkvalitnění přípravovaných materiálů do výuky při výkonu učitelské praxe a učitelské profese na různých stupních vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu:
Aktivní účast na seminářích spočívající v řešení praktických příkladů a realizaci dílčích grafických projektů využitelných při výuce různých vzdělávacích oblastí. Vypracování zadaných seminárních prací (alternativně komplexního semestrálního projektu) splňujících podmínky pro uznání. Splnění praktických a teoretických testů.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU:
http://courseware.zcu.cz/wps/portal/predmety/kvd/pgv sekce Podmínky absolvování.
|
Obsah
|
Barevné modely, barevné prostory, postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o grafických souborech a digitálních záznamech.
Autorské právo a licence v kontextu statického digitálního obrazu, bibliografické citace digitálních obrazových děl.
Bitmapová (rastrová) grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty rastrových grafických obrazů, programové nástroje pro její editaci a prezentování, základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s bitmapovou grafikou.
Vektorová grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty vektorových grafických obrazů, programové nástroje pro její editaci a prezentování, základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s vektorovou grafikou.
Programové nástroje pro předtiskovou přípravu grafických děl, typografie v kontextu počítačové grafiky, automatizace zpracování textu i grafiky, tvorba fotogalerií.
Bitmapová a vektorová grafika na internetu, podporované formáty, možnosti publikování, prezentace a principy grafického designování webových stránek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Adobe Acrobat XI : classroom in a book : the official training workbook from Adobe Systems. San Jose : Adobe Press, 2013. ISBN 978-0-321-88679-8.
-
Doporučená:
Adobe Illustrator CS6 : oficiální výukový kurz. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3792-5.
-
Doporučená:
Krum, Randy. Cool infographics : effective communication with data visualization and design. Hoboken : John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1-118-58230-5.
-
Doporučená:
Neff, Ondřej. Corel Paint Shop Pro polopatě. Vyd. 1. Praha : Institut digitální fotografie, 2006. ISBN 80-903210-6-2.
-
Doporučená:
Čevela, Lubomír. Digitální fotografie v programu GIMP. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3582-2.
-
Doporučená:
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: uživatelská příručka pro začínající grafiky.. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
-
Doporučená:
Šimčík, Petr. Inkscape : praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3813-7.
-
Doporučená:
Barker, Corey. Nejlepší triky pro Photoshop : vhodné pro Photoshop CC, CS6 i CS5. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4148-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
2
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti a dovednosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v problematice rastrové a vektorové grafiky, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat ve výuce. Student se umí orientovat v problematice barevných modelů, prostorů. Student dokáže zjistit informace o grafických souborech a digitálních záznamech. Student dokáže vytvářet a editovat bitmapovou grafiku. Student dokáže vytvářet a editovat vektorovou grafiku. Student dokáže používat nástroje pro předtiskovou přípravu grafických děl, zná možnosti publikování a principy grafického designování webových stránek |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|