|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9PPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9PPV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Počítačem podporovaná výuka
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CPPV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání základního přehledu o možnostech vyžití počítače ve vzdělávacím procesu. Historický vývoj užití počítačových systémů ve vzdělávání a současné tendence. Analýza možností využití multimediálního počítače pro výuku. Typologie výukových programů. Projekt vyučování s výukovým programem. Obsah a struktura výukového dialogu, pedagogické. a formální požadavky na scénář výukového programu, metodiky zápisu scénáře. Tvorba podnětových a odezvových obrazovek (základní principy tvorby a uspořádání textových a obrazových informací obrazovky včetně dynamických audiovizuálních sekvencí). Ergonomie práce s počítačem. Ukázky výukových prezentací a jejich didaktická analýza. Tvorba výukové prezentace v prostředí programu Power Point.
|
Požadavky na studenta
|
Didaktický test. Seminární práce. Zhotovení výukové prezentace v prostředí programu Power Point na zvolené téma.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je získání základního přehledu o možnostech vyžití počítače ve vzdělávacím procesu. Historický vývoj užití počítačových systémů ve vzdělávání a současné tendence. Analýza možností využití multimediálního počítače pro výuku. Typologie výukových programů. Projekt vyučování s výukovým programem. Obsah a struktura výukového dialogu, pedagogické. a formální požadavky na scénář výukového programu, metodiky zápisu scénáře. Tvorba podnětových a odezvových obrazovek (základní principy tvorby a uspořádání textových a obrazových informací obrazovky včetně dynamických audiovizuálních sekvencí). Ergonomie práce s počítačem. Ukázky výukových prezentací a jejich didaktická analýza. Tvorba výukové prezentace v prostředí programu Power Point.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kulič, Václav. Člověk-učení-automat. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-23845-9.
-
Doporučená:
Magera, Ivo. Microsoft PowerPoint 2000 CZ : základní příručka. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-223-8.
-
Doporučená:
Mazák E. Počítačová výuka. ČVUT, 1991.
-
Doporučená:
Jandová, Lada. Počítačová výuka : Zásady tvorby výukových programů. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-147-4.
-
Doporučená:
Kouba, Luděk. Technické systémy ve výuce : Skripta pro posl. pedagogické fak. Univ. Karlovy. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-604-8.
-
Doporučená:
Brdička B. Učení s počítačem. UK Praha PřF, 1996.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Základní etapy vývoje a tendence použití výpočetní techniky ve vyučování. Sborník katedry výpočetní a didaktické techniky IS. 1998.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|