|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / DII3Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
DII3Z
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika informatiky 3 pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšíření obecných dovedností a znalostí studenta osvojených v oblasti pedagogiky, psychologie a obecné didaktiky o specifickou problematiku související s výukou informatiky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1. Vytvoření zadání projektu, včetně jeho vzorového řešení, a jeho následná prezentace s obhajobou v diskuzi.
2. Analýza odučené hodiny VT se zpětnou reflexí.
3. Splnění úkolů v rámci semináře.
4. Test znalostí a dovedností.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU.
|
Obsah
|
Reflexe výstupové praxe, analýza videozáznamu. Východiska ŠVP z RVP. Tvorba ŠVP v prostředí školy. Autoevaulvace. Projektová výuka. Klíčové kompetence, mezipředmětové vazby a jejich rozvoj. Vedení projektů. Projekty a jejich hodnocení. Software a hodnocení jeho kvality. Technické prostředky ve výuce. Odborná terminologie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
MCKEOWN, S. a A. MCGLASHON. Brilliant ideas for using ICT in the inclusive classroom. London, 2015. ISBN 978-1-138-80902-4.
-
Doporučená:
Kalhous, Zdeněk; Obst, Otto. Didaktika sekundární školy. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0599-7.
-
Doporučená:
HAZZAN, O. et. al. Guide to teaching computer science: an activity-based approach. London, 2014. ISBN 978-1-4471-6629-0.
-
Doporučená:
Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
-
Doporučená:
Stuchlíková, I., T. Janík a et. al. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7884-0.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin; Koldinský, Milan. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
-
Doporučená:
COLTON, A. et. al. The collaborative analysis of student learning: professional learning that promotes success for all. Thousands Oaks, 2016. ISBN 978-1-4833-5817-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
u studentů se předpokládá naplnění výstupních způsobilostí na úrovni předmětu KVD/DII2Z a předmětu KVD/DIDI1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se dokáže zamyslet nad odučenou hodinou, umí ji zpětně analyzovat. Ze závěrů, které učiní, se dokáže poučit. Student dokáže najít východiska pro tvorbu ŠVP na základě RVP. Student dokáže přizpůsobit navrhovaný ŠVP specifikům dané školy. Student chápe smysl autoevaluace, zná její principy a dokáže najít východiska pro její aplikaci na škole. Student dokáže vysvětlit co je to projekt a uvést příklady jeho využití. Student umí vymyslet a realizovat projekt na zadané téma. Do projektu zvládne, je-li to žádoucí, začlenit průřezová témata či mezipředmětové vazby. Student ví, jaké jsou fáze projektu, zvládá je přibližně časově odhadnout a dokáže předpokládat možné problémy studentů při vytváření řešení. Student umí vyjmenovat příklady hodnocení studentských prací. Své znalosti umí aplikovat do hodnocení projektů. Student umí rozhodnout o kvalitě daného softwaru a svůj postoj umí na základě předložených faktů obhájit. Student ovládá běžné výukové prostředky využitelné ve výpočetní technice, ví, kdy je vhodné je při hodině využít a zná rizika spojená s jejich nadbytečným či nedostatečným využitím. Z profesních kompetencí učitele jsou částečně rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, diagnostické, sociální, komunikativní, organizační a řídící |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|