|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / EPSV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
EPSV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Elektron. prvky a systémy pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
41 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty principy vybraných elektronických prvků a systémů a ukázat jejich uplatnění v elektronických strukturách ICT využívaných v základním vzdělávání. V rámci dovedností je kladen důraz na didaktickou transformaci látky do učiva vzdělávacích oblastí Člověk a příroda, Informatika z RVP ZV (především do tematických celků ELEKTROMAGNETICKÉ A SVĚTELNÉ DĚJE, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE). Výuka je založena na demonstraci a modelování základních principů, zejména pomocí didaktických pomůcek vhodných pro výuku na ZŠ, s využitím matematického aparátu střední školy.
|
Požadavky na studenta
|
Odsimulované, odprezentované a uznané všechny zadané výukové simulační modely.
Zkouška je kombinovaná: písemná a ústní. Ústní zkouška následuje po úspěšné písemné části.
|
Obsah
|
Základní pojmy z oblasti analogových a elektronických číslicových prvků pro vzdělávání.
Logické členy a klopné obvody se zaměřením na alternativní formy výuky logických funkcí.
Čítače a registry, dekodéry s návrhem výukového výstupu.
Multiplexery a demultiplexery s návrhem výukového výstupu.
Číslicové systémy ve výuce počítačové techniky v návaznosti na RVP ZV s využitím didaktické stavebnice RC 2000.
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.
Tvorba výukových simulačních modelů ve virtuálním prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/enrol/index.php?id=9117
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. Páté aktualizované vydání. České Budějovice:Kopp, 2018. ISBN 978-80-7232-509-2.
-
Základní:
Elektronické prvky a systémy pro vzdělávání
(Bezděka, Jan)
-
Rozšiřující:
ZUNGERU, Murtala Adamu, Joseph CHUMA a Hilary Ugo. Handbook of Laboratory Experiments in Electronics Engineering: Vol. 1.. California: Notion Press, 2016.
-
Doporučená:
VOBECKÝ, Jan a Vít ZÁHLAVA. Elektronika: součástky a obvody, principy a příklady.. 3., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing., 2022. ISBN 978-80-247-1241-3.
-
Doporučená:
Malý, Martin. Hradla, volty, jednočipy : úvod do bastlení. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-88168-23-2.
-
Doporučená:
Juránek, Antonín. MultiSIM - elektronická laboratoř na PC : schémata a zapojení. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-194-0.
-
Doporučená:
BELZA, Jaroslav. Operační zesilovače pro obyčejné smrtelníky. Praha: BEN - technická literatura, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
12
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat počítač na úrovní běžného uživatele.
pohybu v OS. |
znát základní zákony z logiky a elektrotechniky na úrovni matematiky a fyziky na základní škole |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní počítačové dovednosti. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát charakteristické parametry a chování vybraných číslicových a analogových elektronických prvků a systémů |
mít povědomí o uplatnění vybraných číslicových a analogových prvků ve strukturách ICT |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést návrh a vysvětlit chování kombinačního logického obvodu zadaného s ohledem na vzdělávání |
umět analyzovat jednodušší zapojení s vybranými elektronickými prvky |
umět ověřit chování číslicového obvodu v simulačním programu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|