|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ICTP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ICTP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
ICT pro pomáhající profese
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
50 / -
|
16 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky zpracování dat s využitím digitálních technologií pro pomáhající profese.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři spočívající v řešení praktických příkladů využitelných při výuce různých vzdělávacích oblastí.
Splnění praktických testů.
|
Obsah
|
Souborové formáty tabulkových dat. Import a export tabulkových dat.
Formuláře a jejich tvorba s přímou vazbou na tabulkové procesory a kalkulátory.
Možnosti sběru dat (anktery, dotazníky, přihlášky), jejich digitalizace a zpracování.
Možnosti a způsoby zobrazení, formátování a podmíněného formátování tabulkových dat.
Řazení, filtrování a souhrny tabulkových dat. Adresování, početní operace, vzorce, funkce.
Analýza tabulkových dat. Grafy a reprezentace tabulkových dat.
Operace s textovými hodnotami, vyhledávací operace a práce s generováním hodnot.
Kontingenční tabulky a kontingenční grafy.
Práce s oborovými databázemi.
Reprezentace výstupových dat formou prezentace.
Zpracování dat a jejich prezentace v textovém editoru.
Formátování textového dokumentu, práce s netextovými prvky.
Práce v cloudových aplikacích využitelných pro pomáhajícíc profese.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LAURENČÍK, Marek. Excel - pokročilé nástroje: funkce, marka, databáze, kontingenční tabulky, prezentace, příklady. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5570-0.
-
Doporučená:
Calc Guide: Work with Spreadsheets
-
Doporučená:
Holzner, S. a N. Holzner. Google Docs 4 everyone. Indianapolis, 2009. ISBN 07-897-3936-4.
-
Doporučená:
Navrátil, P. a M. Jiříček. OpenOffice.org Calc. Kralice na Hané: Computer Media, 2007. ISBN 978-80-86686-74-5.
-
Doporučená:
OČENÁŠEK, Vladimír et al. Řešené příklady pro MS Excel 2013: podle konceptu European Computer Driving Licence - Advanced (profesionální uživatelské znalosti a dovednosti). Praha, 2015. ISBN 978-80-87994-55-9.
-
Doporučená:
Pecinovský, Josef. 333 tipů a triků pro Microsoft Excel 2013 : [sbírka nejužitečnějších postupů a řešení]. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4130-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
34
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní pojmy související s tvorbou tabulek na počítači. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvářet a manipulovat se složkami a soubory. |
provádět základní úpravy v tabulkovém kalkulátoru. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
využívat digitální technologie v oblasti správy dat alespoň na základní úrovni dle rámce DigComp 2.1. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy využívané při získávání, prohlížení, organizaci, formátování, analýze, reprezentaci a ukládání tabulkových dat v jednom komerčním a několika volně dostupných programových nástrojích. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovávat efektivně data s využitím programových nástrojů označovaných jako tabulkové kalkulátory. |
ověřit principy zpracování tabulkových dat na praktických příkladech, díky kterým si osvojí pracovní postupy vedoucí k efektivnímu používání uvedeného typu programového vybavení v rámci studia učitelského oboru či oborové kombinace a následně v učitelské praxi |
použít podporované moduly a funkce vybraného programu pro tabulkových zpracování dat pro nalezení optimálního řešení dílčích problémů vyplývajících z probíraného tématu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|