|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / MMV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
MMV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Multimédia pro vzdělávání 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky tvorby multimediálních komponent pro potřeby výuky a na praktických příkladech je seznámit se základními prezentačními dovednostmi.
|
Požadavky na studenta
|
1. Studenti plní úkoly zadávané na seminářích.
2. Studenti odevzdají semestrální projekt z oblasti tvorby videa.
3. Studenti odevzdají projekt z oblasti práce s vektorovou, nebo rastrovou grafikou.
|
Obsah
|
- Programové možnosti a programové vybavení pro tvorbu animovaných prezentací v prostředí základní školy.
- Úvod do problematiky tvorby multimediálních komponent pro potřeby výuky, zásady a postupy uplatňované při zpracování multimediálních výukových materiálů pro základní školy.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro záznam dění na obrazovce, jeho zpracování a použití při tvorbě multimediálních výukových podpor pro základní školy.
- Využití multimediální prezentace v podobě virtuálního "flip booku" při tvorbě multimediálních vzdělávacích podpor pro základní školy.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 2D animací (rastrových i vektorových), praktické využití programových nástrojů pro tvorbu animací jako součástí multimediálních vzdělávacích podpor.
- Didaktické zásady výuky předmětů s tematickými celky učiva zaměřenými na výuku 2D animace na základní škole.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D modelů.
- Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D modelů.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D animací.
- Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D animací.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních komponent pro interaktivní tabule.
- Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních výukových materiálů, multimediálních učebnic, e-knih a digitálních dokumentů s multimediálním obsahem vhodným pro základní školy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
36
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zná základní pojmy z bitmapové a vektorové grafiky |
má znalosti na úrovni výstupních znalostní předmětu KVD/MMV1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovede editovat bitmapovou a vektorovou grafiku |
má dovednosti na úrovni výstupních způsobilostí předmětu KVD/MMV1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zná problematiku multimediálních komponent, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat ve výuce |
umí navrhnout vhodný nástroj pro tvorbu prezentací |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže vytvářet 2D animace a používat je ve školním prostředí |
dokáže vytvářet 3D animace a používat je ve školním prostředí |
dokáže vytvářet video manuály |
dokáže vytvářet multimediální komponenty pro interaktivní tabule a dokáže vytvářet multimediální výukové materiály |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|