|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ZPDBI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ZPDBI
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Zpracování dat pro biology
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 100
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KIV/PPA1 a KPV/TI a KPV/9TI a KTE/+ZPE
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky zpracování dat s využitím programových nástrojů označovaných jako tabulkové procesory nebo tabulkové kalkulátory.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři spočívající v řešení praktických příkladů využitelných při výuce různých vzdělávacích oblastí. Vypracování zadaných seminárních úkolů tematicky orientovaných na situace ze školního prostředí. Splnění praktických testů.
|
Obsah
|
Šablona dokumentu a styly ve vazbě na využití možností hromadné korespondence pro biology.
Netextové a automatické prvky v textových dokumentech pro biology (diagramy, obrázky, odkazy atd.).
Spolupráce více biologů při tvorbě textového dokumentu.
Dokončení textového dokumentu s kontrolou před tiskem pro biology (typografické zásady, pravopis atd.).
Analýza tabulkových dat, adresování, početní operace, vzorce, funkce pro biology.
Vyhledávací operace a práce s textovými hodnotami v tabulkách pro biology.
Možnosti a způsoby zobrazení, formátování a podmíněného formátování tabulkových dat,
Řazení, filtrování a souhrny tabulkových dat pro biology.
Reprezentace tabulkových dat a grafy pro biology.
Formuláře a jejich tvorba s přímou vazbou na využití tabulkových procesorů a kalkulátorů pro biology.
Využití šablon v prezentacích pro biology.
Práce s interními i externími objekty v prezentacích pro biology.
Prezentace a interaktivní tabule.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (100%),
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (100%),
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Calc Guide: Working with Spreadsheets.
-
Doporučená:
LAURENČÍK, Marek. Excel - pokročilé nástroje: funkce, marka, databáze, kontingenční tabulky, prezentace, příklady. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5570-0.
-
Doporučená:
Holzner, S. a N. Holzner. Google Docs 4 everyone. Indianapolis, 2009. ISBN 07-897-3936-4.
-
Doporučená:
Pírková, Kateřina. Microsoft Office Word 2007 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1571-8.
-
Doporučená:
Microsoft Office 2007 - kurzy
-
Doporučená:
Navrátil, P. a M. Jiříček. OpenOffice.org Calc. Kralice na Hané: Computer Media, 2007. ISBN 978-80-86686-74-5.
-
Doporučená:
Bártek, Květoslav; Kubrický, Jan. Pokročilé použití MS Excel při tvorbě elektronických výukových materiálů. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-244-4559-5.
-
Doporučená:
OČENÁŠEK, Vladimír et al. Řešené příklady pro MS Excel 2013: podle konceptu European Computer Driving Licence - Advanced (profesionální uživatelské znalosti a dovednosti). Praha, 2015. ISBN 978-80-87994-55-9.
-
Doporučená:
Pecinovský, J. 333 tipů a triků pro Microsoft Excel 2013: [sbírka nejužitečnějších postupů a řešení]. Brno: Computer pess, 2014. ISBN 978-80-251-4130-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní pojmy související s tvorbou tabulek na počítači |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvářet a manipulovat se složkami a soubory |
provádět základní úpravy v tabulkovém kalkulátoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy využívané při získávání, prohlížení, organizaci, formátování, analýze, reprezentaci a ukládání tabulkových dat v jednom komerčním a několika volně dostupných programových nástrojích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovávat efektivně data s využitím programových nástrojů označovaných jako tabulkové kalkulátory |
ověřit principy zpracování tabulkových dat na praktických příkladech, díky kterým si osvojí pracovní postupy vedoucí k efektivnímu používání uvedeného typu programového vybavení v rámci studia učitelského oboru či oborové kombinace a následně v učitelské praxi |
použít podporované moduly a funkce vybraného programu pro tabulkových zpracování dat pro nalezení optimálního řešení dílčích problémů vyplývajících z probíraného tématu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|