|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ZTD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ZTD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Zpracování textových dokumentů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studující kompetencemi pro efektivní zpracování rozsáhlých textových dokumentů s netextovými doplňky.
|
Požadavky na studenta
|
Vyplnit vstupní a výstupní dotazník.
Splnit samostatné zápočtové úlohy v určeném termínu na semináři. Bližší informace o možnostech oprav budou podány v prvním týdnu na semináři.
|
Obsah
|
Osnova předmětu:
Základní typografická pravidla v textových dokumentech.
Šablona dokumentu a styly.
Netextové prvky v textových dokumentech (grafy, diagramy, obrázky atd.).
Automatické prvky v textových dokumentech (citace, poznámky pod čarou, rejstřík, záhlaví a zápatí, odkazy v dokumentu, obsah a titulky).
Automatizace při tvorbě textového dokumentu pomocí programového kódu a záznamu opakujících se činností.
Spolupráce více autorů při tvorbě textového dokumentu.
Možnosti využití hromadné korespondence při zpracování textových dokumentů.
Finalizace textového dokumentu (včetně kontroly pravopisu).
Příprava dokumentu k tisku, základy DTP.
Srovnání činností při tvorbě textového dokumentu s desktopovým a cloudovým řešením.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=9566
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
LibreOffice Writer : Praktický průvodce
(OTT, Vlastimil)
-
Doporučená:
Bedřichová, Jana; Horný, Stanislav. Počítačová typografie a sazba. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2013. ISBN 978-80-245-1946-3.
-
Doporučená:
Martínek, Zdeněk. Počítačová typografie srozumitelně : .s Wordem. 1. vyd. České Budějovice : Kopp, 1996. ISBN 80-85828-75-8.
-
Doporučená:
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk,; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-828-2.
-
Doporučená:
Číhař, Jiří. 1001 tipů a triků pro Microsoft Excel 2007-2010. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2587-8.
-
Doporučená:
Dannhoferová, Jana. 1001 tipů a triků pro Microsoft Word 2007-2010. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3439-9.
-
Doporučená:
Modr, V. 333 tipů a triků pro GIMP. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3032-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní pojmy související s psaním textu na počítači |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvářet a manipulovat se složkami a soubory |
provádět základní úpravy v textovém procesoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dodržovat základní typografická pravidla při tvorbě textových dokumentů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat správně styly při tvorbě textového dokumentu |
vytvářet textové dokumenty na základě vlastních i vestavěných šablon |
vkládat do textového dokumentu vhodně formátované netextové prvky |
využívat automatické prvky v textových dokumentech |
spolupracovat efektivně za pomoci příslušných nástrojů s více autory na jednom dokumentu |
zaznamenávat opakující se činnosti a zasáhnout do vytvořeného programového kódu |
upravit efektivně rozsáhlé textové dokumenty s netextovými doplňky |
připravit dokument k tisku podle základních principů DTP |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|