|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9GA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9GA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Galerijní animace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVK/TAVB
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KVK/TAVB
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Získat kompetenece pro přípravu a realizaci aktivizujících přístupů k uměleckým dílům ve výstavních síních muzeí a galerií. Zvládnout přístupy založené na směřování k výtvarným zážitkům. Získat komptenece pro přípravu, realizaci a reflexi galerijní animace.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování "náslechu" galerijní animace. Pořízení a metodické zpracování pozorovacího záznamu z náslechu. Samostudium doporučené literatury. Realizace jedné galerijní animace v časové dotaci minimálně dvou vyučovacích hodin (2 x 45 minut). Písemné vypracování optimálního scénáře s tabulkou vazeb na RVP. Pořízení videodokumentace. Zpracování pracovního videozáznamu do podoby cca 20 minutového metodického snímku. Vypracování reflexivní zprávy.
|
Obsah
|
Co jsou to galerijní animace.
Typologie a metodika galerijních animací.
Uplatňování prvků a principů pedagogického konstruktivismu a zážitkové pedagogiky v galerijních animacích.
Galerijní animace a artefiletika.
Koncipování galerijních animací ve vazbě na Rámcový vzdělávací program.
Příprava galerijní animace a její formy.
Realizace animace.
Dokumentace animací a její zpracování.
Využití dokumentace v reflexi a evaluaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění : poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. [Brno] : CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
-
Doporučená:
Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená : [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod : Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5.
-
Doporučená:
Programy pro školy a zájmové skupiny ve stálých expozicích Národní galerie v Praze. Praha: Národní galerie v Praze, 2007. ISBN ISBN 80-7035-351-.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
-
Doporučená:
Horáček, Radek. V dialogu s uměním. Metodický materiál určený učitelům výtvarné výchovy a studentům výtvarných oborů středních a vysokých škol. Brno: Masarykova univerzita-Pedagogická fakulta, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studující zvládá na základní úrovni úpravu videozáznamu (střih, titulky, ozvučení) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studující - rozumí problematice galerijních animací, - je schopen připravit a realizovat galerijní animaci, - je schopen koncipovat program galerijní animace ve vazbě na RVP, - je schopen koncipovat program animace na bázi pedagogického konstruktivismu, zážitkové pedagogiky a artefiletiky, - prokazuje schopnost reflexe a sebereflexe, - je schopen závěry z reflexe verbálně formulovat a vyjádřit v písemné formě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|