|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9VV2R
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9VV2R
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výtvarné vyjadřování 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 1
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVK/VV2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají při řešení úkolů z malby dovednosti a poznatky, které uplatní ve Vv na I.st. Úkoly jsou zaměřeny zejména na zacházení s barvou a rozšíření repertoáru technik malby. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelné konzultace jednotlivých prací. Včasné odevzdání fotodokumentace či originálů všech požadovaných prací, v nichž student prokáže osvojení si základních tvůrčích prostředků v oblasti prostorové tvorby. K zápočtu studenti odevzdají 8 děl vypracovaných dle zadání vyučujícího.
|
Obsah
|
- výrazové prostředky prostorové tvorby a časoprostorové tvorby, - keramická a sklářská tvorba, sochařská tvorba, - happening, instalace, performance, - land art, akční umění apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Šamšula, Pavel; Hirschová, Jarmila. Průvodce výtvarným uměním. IV : kapitoly k učebnici dějepisu pro 8. roč. ZŠ. Praha : Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5.
-
Doporučená:
Bláha, Jaroslav; Slavík, Jan. Průvodce výtvarným uměním V. 2007. ISBN 978-80-7361-038-8.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova : pracovní sešit pro 1.-3. ročník. Havlíčkův Brod : Nakladatelství TOBIÁŠ, 1996. ISBN 80-85808-46-3.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova : pracovní sešit pro 4.-5. ročník. Havlíčkův Brod : Nakladatelství TOBIÁŠ.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student prokazuje své znalosti a dovednosti v oblasti výtvarné kultury na úrovni středoškolského vzdělání |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1. Student si v rámci cvičení prakticky vyzkouší rozličné vyjadřovací prostředky malby. 2. Student pracuje s výtvarným výrazem malby a zjišťuje do jaké míry je tento výraz ovlivněn použitými materiály, prostředky a tématem. 3. Student vlastní praktické výsledky dokáže interpretovat, učí se volit správnou odbornou terminologii a dokáže praktický úkol s její pomocí hodnotit. 4. Student výsledky vlastní tvorby reflektuje ve vztahu k jejich využitelnosti ve vlastní pedadogické praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|