|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9ČPRT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9ČPRT
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Časoprostorová tvorba pro 1. stupeň ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVK/Č1PRT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s výtvarnou tvorbou, která užívá jako hlavní výrazové prostředky tvar, objem, světlo, prostor, materiál a čas. Na základě podnětů umění 2. pol. 20. stol. a umění 21. století prakticky ověřují nejrůznější výtvarné techniky a výrazové prostředky, které lze uplatňovat ve výtvarné výchově s žáky prvního stupně ZŠ. Ve prospěch výtvarného úkolu kombinují výrazové prostředky i teoretické poznatky z různých oblastí umělecké a společenské kultury. Studující vyhledávají a prezentují soudobé projevy vizuální kultury a hodnotí potenciál současných uměleckých tendencí (umění akce, performance, happening, instalace, land-art, videoart) pro koncepci a realizaci výtvarných činností na 1. stupni ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: vypracovat soubor 6 seminárních úkolů s reflektivními komentáři; odevzdat fotodokumentaci procesu a výsledků řešení výtvarných úkolů; zúčastnit se minimálně 75% seminářů.
Zkouška: úspěšně absolvovat pohovor zaměřený na ověření okruhu znalostí, které jsou vymezeny obsahem předmětu.
|
Obsah
|
1. Čas a prostor jako dimenze uměleckého díla umění 20. a 21. století 2. Proměny výtvarných technik v umění 20. a 21. století a stírání hranic mezi jednotlivými druhy umění 3. Výtvarné a materiálové experimenty v prostoru a čase 4. Asambláž ve výtvarné výchově 5. Sklářská tvorba a její využití ve škole 6. Modelování jako haptická zkušenost 7. Keramika - tvůrčí uplatnění technologických postupů na ZŠ 8. Principy animovaného filmu a jejich využití ve škole 9. Vizualita a média, virtuální realita počítače 10. Výtvarné aktivity typu akce, happening, instalace a jejich využití ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ 11. Land art ve výtvarné výchově - výtvarné zásahy do prostředí pomocí přírodních a umělých prvků 12. Body art jako výtvarné ozvláštňování lidského těla v kontextu primárního vzdělávání 13. Architektura a její vztah k výtvarné výchově na 1. stupni
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Zhoř, I. Proměny soudobého umění.
-
Základní:
BLÁHA, Jaroslav; SLAVÍK, Jan. Průvodce výtvarným uměním V.. Praha: Vydavatelství a nakladatelství práce, 1997. ISBN 80-208-0432-3.
-
Základní:
SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H.; SLAVÍK J. Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky).. V Praze: UK, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|