|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / ATP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
ATP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Autorská tvorba a její prez. pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
AUtorská tvorba a její prezentace pro učitele
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je poskytnout studentům možnosti přesahu současné malby jako prostředku vlastního vyjádření. Představit tendence současné autorské tvorby. Postupy, jež jsou založeny na experimentální práci s klasickými médii, technologiemi a digitálními médii a na inovativních způsobech zacházení s uměleckým konceptem v kontextech vizuální kultury. Cíl je otevřen jak postupům a metodám klasických forem, tak i dialogu napříč multimediálními směry.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšná realizace semestrální práce, na úrovni kladené na studenta výtvarného učitelského oboru (především osobitě, ale i technicky a esteticky). Obhajoba výsledného souboru před studijní skupinou.
Student pravidelně navštěvuje kurz a konzultuje postup práce s vyučujícím.
|
Obsah
|
Obsah předmětu směřuje k porozumění současnému "posttrendovému" umění v kontextech vybraných otázek vizuální kultury, vybraných epoch či konkrétních artefaktů výtvarného umění. Před studentem stojí samostatné řešení zadaného úkolu v průběhu semestru s cílem nalézt originální řešení a představit výsledek vlastního tvoření na týdenní výstavě ve školní galerii. Studenti uplatňují dříve nabyté zkušenosti ve všech oborech studia a zpracovávají individuální projekt. V tvůrčím procesu mohou přistupovat k technologickým experimentům. Studenti teoreticky nahlíží a reflektují postupy práce, námětové variace a umělecké posuny v kunsthistorických kontextech.
Samostatný projekt do konkrétního prostoru (Projekt týdenní výstavy).
Posluchač realizuje obsáhlý úkol (práce na třech dílčích projektech), konečnou podobu prezentuje ve školní galerii. jednotlivé fáze a dílčí řešení úkolů konzultuje v seminářích.
Aktivní účast a diskuse nad projektem ostatních posluchačů.
1. Seznámení s obsahem předmětu, organizace semestru, stanovení termínů průběžných konzultací a požadavky k zápočtu
2. Vstupní přednáška - Úloha umění v současném světě
3. Individuální konzultace nad konceptem prvního projektu. Diskuze a ujasněním řešení
4. - 5. Realizace skicovního materiálu prvního projektu
6. - 8. Práce na realizaci prvního úkolu a průběžné konzultace nad návrhy projektů dva a tři
9. Konzultace finální podoby zamýšlených projektů a zahájení jejich realizace
10. - 11. Finalizace projektu dva a tři
12. Práce na portfoliu a prezentaci
13. - Odevzdání veškeré dokumentace a všech tří autorských projektů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Základní:
ČERNÝ, M. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: pragmatistická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. Brno: Masarykova univerzita. 2019.
-
Základní:
Wilson, Michael. Jak číst současné umění : umění 21. století zblízka. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7473-620-9.
-
Základní:
KORECKÝ, David (ed.). Médium kurátor: role kurátora v současném českém umění. Praha: Agite/Fra ve spolupráci s VŠUP Praha, 2009. ISBN 9788086863344.
-
Základní:
Ruhrberg, Karl; Schneckenburger, Manfred; Frickeová, Christiane; Honnef, Klaus; Walther, Ingo F. Umění 20. století : [malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie]. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-521-8.
-
Rozšiřující:
Smith, Lucie E. Movements in Art science.
-
Rozšiřující:
Foster, Hal; Krauss, Rosalind E.,; Bois, Yve-Alain,; Buchloh, B. H. D.,; Joselit, David. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
-
Doporučená:
SÝKOROVÁ, L. Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000-2016 = Independent curating as a leisure activity : an independent curator and artist-curator on the Czech visual art scene in 2000-2016.. FUD UJEP, 2016. ISBN 978-80-7561-028-7.
-
Doporučená:
Současná periodika o umění.
-
Doporučená:
HOCKNEY, David a GAYFORD, Martin. Tajemství obrazu: od jeskynních maleb po chytré telefony: povídáme si s dětmi o umění. Presco Group, a.s., 2019. ISBN 978-80-88276-83-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
33
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat principy výstavby obrazové struktury; |
vysvětlit zákony barevné harmonie a principy malířského projevu; |
popsat a objasnit historický kontext malby s reflexí k vlastnímu výtvarnému názoru; |
charakterizovat inspirační zdroje a vlivy pro svoji tvorbu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit skicu a projekt vlastního úkolu; |
navrhnout a rozvinout výtvarné postupy v souladu se zadaným úkolem; |
využít výrazové možnosti nových médií; |
vhodně užít technologické aspekty k danému úkolu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit odbornou terminologii v oblasti vizuální kultury; |
orientovat se v umění 2. pol. 20. století. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
experimentovat s možnostmi techniky malby; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
zvolit vhodnou techniku ke konkrétnímu výtvarnému úkolu, popř. ověřovat vhodnost přístupu v cyklech; |
experimentovat s technologiemi, různými materiály a tří i čtyřrozměrným prostorem; |
realizovat vlastní projekt; |
prezentovat vlastní práci ve výstavním prostoru. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|