|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / DGVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
DGVV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Digitální gramotnost a výtvarná výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do souvislostí digitální a vizuální gramotnosti, cílů výtvarné výchovy a využití digitálních a mixovaných médií ve výtvarné výchově. Cílem je získání kompetencí k využití vizuálně obrazných prostředků digitálních technologií k tvorbě, vnímání a interpretačním aktivitám ve výtvarné výchově, včetně reflexe mixování, souvislostí a zvláštností klasických a nových médií.
|
Požadavky na studenta
|
vytvoření multimediálního projektu na téma dohodnuté s vyučujícím, např. vytvoření systému webových stránek, cyklu fotografií, videopořadu apod. Zápočet bude proveden formou testu, který bude prověřovat základní znalosti o multimediích, dále ústní pohovor o možnostech praktického využití PC aplikací.
|
Obsah
|
1. Digitální gramotnost a výtvarná výchova
2. Multimedia, intermedia a mixed-media
3. Digitální malba a ilustrace
4. Analogová a digitální fotografie, fotokoláž
5. Tvorba 2D vektorové grafiky a animace 2D tvarů
6. Prostorová tvorba a digitální sochařství
7. Materiály a tvorba povrchů a, barvení a míchání barev
8. Ilustrace a kreslená animace
9. Principy animace objektů a figury
10. Osvětlování a stínování scény a objektů
11. Záběrování, vizuální efekty a simulace jevů
12. Tvorba webových hypermediálních struktur
13. Významné projekty a možnosti využití médií ve výtvarné výchově
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. KVK/DGVV Digitální gramotnost a výtvarná výchova.
https://phix.zcu.cz/moodle/enrol/index.php?id=8575
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mašek, Jan. A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society. London, 2012.
-
Základní:
Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
-
Základní:
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Základní:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Základní:
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
Základní:
Plass, Jiří. Základy animace : základní pravidla klasické a virtuální animace. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
-
Základní:
Mašek, J. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň, 2000.
-
Rozšiřující:
Kelby, Scott. Digitální fotografie ve Photoshopu. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-990-9.
-
Rozšiřující:
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Rozšiřující:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Rozšiřující:
Krotký, Jan. Specifika vzdělávací oblasti člověk a svět práce z hlediska potenciálu pro rozvoj digitální gramotnosti. Trendy ve vzdělávání 2017 : technika, informatika . 2017.
-
Rozšiřující:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Doporučená:
Kovařík, Václav. Adobe Photoshop v praxi : tipy, triky, efekty a kouzla. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0583-4.
-
Doporučená:
Beránek, Petr. Digitální video v praxi. 2., rozš. vyd. Brno : Mobil Media, 2003. ISBN 80-86593-34-7.
-
Doporučená:
DomQuichotte. Photoshop a Lightroom : kreativní obrazové styly pro profesionální vzhled fotografií. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7413-355-8.
-
Doporučená:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Doporučená:
Neff, Ondřej. Tajná kniha o digitální fotografii. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0220-3.
-
Doporučená:
Knotek, Pavel. Velká kniha skenování, úprava obrázků a tisk. 2., upr. a rozš. vyd. Brno : Unis Publishing, 2000. ISBN 80-86097-50-1.
-
Doporučená:
Barčík, Tomáš. Webová grafika : fotografie, barvy, textury. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-701-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
129
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií; |
popsat podstatu a možnosti digitálního umění založeného na multimédiích jako součásti globální kultury a umění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|