|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / KPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
KPV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kultura prezentace a výstupu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta dovednostmi potřebnými pro vytváření prezentace studijních výsledků a portfolia vlastní práce.
|
Požadavky na studenta
|
Hlavním požadavkem pro splnění předmětu je na zadané téma vypracovat ucelenou prezentaci, která bude mimo jiné obsahovat: 1. digitální prezentaci pro zprostředkování přes dataprojektor v MS Powerpoint aj. 2. přehledně strukturovaný, graficky upravený a řádně adjustovaný text s relevantními údaji o studentovi, obálkou, obsahem a bibliografií jako průvodní zprávu k řešenému problému (min 3, max 5 stran) + uváděné citované zdroje (min 3) musí být v korektní formě podle příslušné normy 3. odevzdání prezentace a textu v digitální podobě
|
Obsah
|
V blocích se v semestru studijní skupina zabývá těmito tematickými okruhy:
1. řešený problém jako východisko pro postup dokumentace
2. grafické zpracování prezentací a jiné způsoby multimediální prezentace
3. zpracování jiných než digitálních příloh (tištěné médium, fotografická dokumentace aj.)
4. závěrečná obhajoba projektu s podporou portfolia
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. Mašek, Jan. KVK/KPV Kultura prezentace a výstupu
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=7808
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČERNÝ, M. Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: pragmatistická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9233-4.
-
Základní:
SÝKOROVÁ, L. Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000-2016 = Independent curating as a leisure activity : an independent curator and artist-curator on the Czech visual art scene in 2000-2016.. FUD UJEP, 2016. ISBN 978-80-7561-028-7.
-
Rozšiřující:
STEYERL, H. Umění bez daně. Praha: AVU, 2023. ISBN 978-80-88366-54-6.
-
Rozšiřující:
Crow, David. Visible signs : an introduction to semiotics. Lausanne : AVA Publishing, 2003. ISBN 2-88479-035-7.
-
Rozšiřující:
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
Doporučená:
Fulková, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany : H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.
-
Doporučená:
Lankow, Jason; Ritchie, Josh; Crooks, Ross. Infographics the power of visual storytelling. Hoboken : Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-42006-5.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
-
Doporučená:
Maněna, Václav. Moderně s Moodlem : jak využít e-learning ve svůj prospěch. 2015. ISBN 978-80-905802-7-5.
-
Doporučená:
Gordon, Bob; Gordon, Maggie. The complete guide to digital graphic design. London : Thames & Hudson, 2004. ISBN 0-500-28315-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit získané poznatky z daného studijního oboru; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhledávat informace v dostupné odborné literatuře a ostatních zdrojích; |
rozlišit věrohodné informace od nevěrohodných; |
vypracovat odborný text; |
užívat textový editor a program MS PowerPoint při zpracování krátkého odborného textu a jeho prezentace; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat základní pravidla zpracování prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti; |
zdůvodnit základní pravidla výtvarného řešení prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracovat vlastní odborné portfolio; |
vypracovat odborný referát; |
vytvořit PowerPointovou prezentaci vypracovaného referátu; |
zpracovat prezentaci a jiné způsoby multimediální prezentace na základní výtvarně grafické úrovni; |
zpracovat jiné než digitální přílohy (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.); |
prezentovat v podobě výstupu odborný referát a obhájit jej s podporou portfolia. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|