|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MA3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MA3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Malba 3 pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVK/MA1 a KVK/MA2
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základy malby, možnosti malby, malířské techniky, barevná kompozice, barva a tvar.
|
Požadavky na studenta
|
Udělení zápočtu podmiňuje splnění jednotlivých semestrálních úkolů. Posluchač během ateliérové výuky vytvoří za semestr 10 maleb na formát B1 (5 studijních malířských portrétů a 5 maleb na téma portréty mých přátel).
Mimo výuku vytvoří v první polovině semestru volné barevné portréty (20 skic akrylovými nebo vodovými barvami na papír formátu A3, které se stanou výchozími skicami pro druhou část hlavního malířského úkolu).
|
Obsah
|
Tvorba hlouběji zaměřena na obrazovou výstavbu a pochopení její vnitřní struktury s ohledem na malířský portrét. Student zpracovává předchozí nabyté zkušenosti, dále rozvíjí vlastní tvarové a barevné vidění atd. Teoretický rámec předmětu tvoří praktickým zadáním odpovídající poučení o malířských technikách a o různorodých přístupech k tematice malířského portrétu v historických epochách výtvarného umění s akcentem na umění 20. a 21. století.
Základní téma, které se v semestru v blocích propracovává je malířský portrét od přísně studijního charakteru portrétu až po uvolněnou malbu s důrazem na expresi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bray, Xaver. Goya: The Portraits. 2015.
-
Základní:
Stijn, Alsteens. Van Dyck: The Anatomy of Portraiture. 2015.
-
Základní:
Higgins, Jo. 21st-Century Portraits. 2011.
-
Rozšiřující:
Cumming, Laura. A Face to the World: On Self-Portraits. 2010.
-
Rozšiřující:
Howgate, Sarah. Lucian Freud Portraits. 2012.
-
Doporučená:
Machotka, Pavel. Cezanne : Landscape into art. New Haven : Yale University Press, 1996. ISBN 0-300-06701-1.
-
Doporučená:
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Doporučená:
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
-
Doporučená:
LANGER F. Malířské povídky,. Čs. spis,, 1966.
-
Doporučená:
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
Doporučená:
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Doporučená:
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Doporučená:
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat principy výstavby obrazové struktury; |
vysvětlit zákony barevné harmonie a principy malířského projevu; |
popsat a objasnit historický kontext malby s reflexí k vlastnímu výtvarnému názoru; |
charakterizovat inspirační zdroje a vlivy pro svoji tvorbu; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit skicu a projekt vlastního úkolu; |
navrhnout a rozvinout výtvarné postupy v souladu se zadaným úkolem; |
využít výrazové možnosti malby; |
vhodně užít technologické aspekty k danému úkolu; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a objasnit zákonitosti a výrazové možnosti malby; |
popsat technologické postupy jednotlivých technik a jejich alternativy; |
popsat a objasnit kontext malby v umělecké tvorbě k ostatním výtvarným disciplínám; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat a rozvíjet malířský projekt dle navrženého konceptu; |
vhodně volit výrazové prostředky ve vztahu k záměru; |
pracovat v cyklech se schopností alternativy včetně změny formy; |
aplikovat technologické postupy jednotlivých technik; |
vhodně analogicky nebo popisně interpretovat námět; |
využívat zákonitosti malířského projevu v technologickém i výrazovém pojetí; |
použít nadsázku a experiment; |
posoudit kvalitu výrazového projevu v obecné rovině i ve vlastním malířském projevu; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|