|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MAV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Multimediální aplikace ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / 30
|
0 / 8
|
0 / 2
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVK/HEVP a KVK/HVP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací v kontextu výuky. Metodika využití multimediálních programů. Specifika multimedií jako prostředku vizuální komunikace. Tvorba multimediálního učebního materiálu. Klíčová slova: Interaktivní prezentace, animace, didaktické využití elektronických medií cíl předmětu: -porozumění specifikům komunikace prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací -zvládání technických dovedností pro vlastní tvorbu interaktivních prezentací -didaktická příprava na výuku prostřednictvím multimedií a výuku tvorby multimediálních prezentací
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce tvůrčího charakteru. Úspěšné přednesení 1 zápočtového referátu.
|
Obsah
|
Témata výuky: 1. Možnosti multimediální podpory výuky oborů umělecké výchovy. 2. Zásady didaktické analýzy učiva oborů umělecké výchovy. 3. Multimediální aplikace v didaktice uměleckých předmětů. 4. Význam a možnosti počítačové prezentace pro formy vzdělávání. 5. Správné zásady tvorby obrazovek - vztah obrazu a textu, videa. 6. Vkládání a využití multimediálních komponent. 7. Animace obrazových elementů v prezentaci a její význam. 8. Zvuk a mluvené slovo v prezentaci. 9. Význam a možnosti audiovize a multimediálních DVD nosičů pro formy vzdělávání. 10. Tvorba menu interaktivního DVD média, estetické hlediska jeho tvorby. 11. Možnosti strukturování prvků DVD média. 12. Hypertext a hypermédia v umělecké výchově a didaktice uměleckých předmětů. 13. Zásady tvorby struktury webových stránek. 14. Konzultace vytvořených projektů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
-
Doporučená:
Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky In: J. KAPOUNOVÁ (ED.) Od programovaného učení k e-learningu. Sborník referátů z konference pořádaného Ostravskou univerzitou a NEWTON College ve Šlapanicích u Brna, s. 181 - 185. Ostrava: OSU a Newton College, 2005.
-
Doporučená:
manuály ke grafickým programům Macromedia Flash, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator apod..
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Média a obraznost. Výtvarná výchova - roč. 40, č. 4. 2000.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Multimediální tvorba a současná výtvarná výchova. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 6 s.-anotace s.52.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-483-X.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Nová média a jejich principy v kontextu transformace výukového prostředí předmětu výtvarná výchova. In Rámcové vzdělávací programy a výtvarná výchova, sympozium INSEA 2004 s. 52 - 56. Praha : Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-242-3.
-
Doporučená:
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha : MAC, 2003. ISBN 80-86015-90-4.
-
Doporučená:
Rambousek, Vladimír. Práce s počítačem (1). 1. vyd. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-873-8.
-
Doporučená:
sborníky INSEA 1995, 2000, 2004, 2006.
-
Doporučená:
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní souvislosti oboru studia s problematikou multimédií;
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět, rozumět a vysvětlit základní pojmy z oblasti informačních technologií; |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat, s textovým editorem; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a vysvětlit možnosti a principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací v kontextu výuky; |
objasnit metody didaktické analýzy učiva s ohledem na tvorbu elektronických výukových materiálů; |
charakterizovat význam počítačových programů a informačních technologií a multimédií pro obor studia; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládat technické dovednosti a počítačové aplikace pro vlastní tvorbu interaktivních a multimediálních prezentací; |
navrhnout, připravit a strukturovat výukové materiály multimediálního charakteru; |
využívat s výrazové možnosti textových, vizuálních, audiovizuálních a multimediálních sdělení v oboru; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|