|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MTV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MTV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Multimediální tvorba ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky tvorby a metodiky využití multimediální tvorby v kontextu výuky. Cílem je naučit studenta porozumění specifikům multimédií jako prostředku vizuální a audiovizuální komunikace, včetně tvorby multimediálních učebních materiálů. Celkově bude pro podporu výuky vytvořen soubor médií a prezentací obsahující fotografie, videa a internetové stránky podle potřeby výuky a vybraného výtvarného zaměření.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
vytvoření multimediálního projektu na téma dohodnuté s vyučujícím, např. vytvoření webových stránek, animace apod. (včetně absolvování 3 povinných konzultací během tvorby).
|
Obsah
|
1. Multimediální tvorba ve výuce - historie a význam
2. Digitální fotografie a fotografická montáž
3. Druhy fotografické techniky a videotechniky
4. Počítačový software pro zpracování fotografie a videa
5. Dokumentární fotografie a fotografický portrét ve výuce
6. Videozáznam a videodokument ve výuce
7. Digitální ilustrace a možnosti ve výuce
8. Previzualizace a storyboarding a pojmové mapování ve výuce
9. Animace, principy a možnosti
10. 3D modelování ve výuce
11. Compositing médií a vizuální efekty v mediálních prezentacích
12. Interaktivní prezentace pro výuku
13. Webdesign a on-line hry ve výuce
14. Tvorba souboru médií a prezentací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. Mašek, Jan. KVK/MTV Multimediální tvorba ve výuce
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=7562
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kelby, Scott. Digitální fotografie. Druhé, rozšířené a doplněné vydání. 2014. ISBN 978-80-7413-306-0.
-
Základní:
Lachs, Vivi. Making multimedia in the classroom : a teachers' guide. 1st pub. London : Routledge, 2000. ISBN 0-415-21684-2.
-
Základní:
Honzíková, Jarmila; Mach, Petr. Multimédia v pedagogickém studijním programu. Pedagogický software 2006 [CD-ROM] České Budějovic. 2006.
-
Základní:
Soukup, Jiří; Pejsar, Zdeněk; Balcarová, Anita. Multimédia ve výuce. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004. ISBN 80-7044-555-6.
-
Základní:
Mašek, Jan. Otevřené technologie ve vzdělávacím procesu. Pedagogický výzkum v ČR ISBN 80-7083-468-4 S. 352-. 2001.
-
Základní:
Barčík, Tomáš. Webová grafika : fotografie, barvy, textury. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-701-9.
-
Základní:
Mašek, J. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň, 2000.
-
Rozšiřující:
Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
-
Rozšiřující:
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Rozšiřující:
Mašek, Jan. Problémy komunikace s audiovizuálním výukovým programem. ISBN 80-85645-30-0 ISBN Sborník přednášek a progra. 1998.
-
Rozšiřující:
Hanzlíková, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0159-2.
-
Rozšiřující:
Fadrhonc, Jan; Král, Jan. Zařazení 3D modelování do výuky na základních školách. Olympiáda techniky Plzeň 2016 : sborník příspěvků . 2016.
-
Doporučená:
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
-
Doporučená:
Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
-
Doporučená:
Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
-
Doporučená:
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Doporučená:
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
-
Doporučená:
DomQuichotte. Photoshop a Lightroom : kreativní obrazové styly pro profesionální vzhled fotografií. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7413-355-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií; |
popsat podstatu a možnosti využití multimédií ve výuce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro výuku a tvorbu výukových pomůcek; |
experimentovat s výrazovými prostředky vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|