|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / NEO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
NEO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Nová média ve Vv
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 13
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVK/HEVP a KVK/HVP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je srovnání a zhodnocení specifik nových médií v kontextu dosavadních výtvarně vyjadřovacích technik a nalezení možností uplatnění elektronických médií v procesu výuky výtvarné výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Semestrální úkol, aktivní práce na seminářích. Semestrální práce v tištěné a elektronické podobě k datu zkoušky. Diskuse o dokončených semestrálních pracích.
|
Obsah
|
Rámcové okruhy seminářů: - Pojem "nový" z hlediska nových médií. Terminologie vztahující se k počítačové kultuře. Polemiky nad zaváděním digitálních technologií do Vv RVP specificky s ohledem na problematiku gymnaziálního vzdělávání a s přihlédnutím ke specifické situaci středního odborného vzdělávání a vzdělávání na základní umělecké škole. - Koncepce vizuální gramotnosti a multiliteracy ve vztahu k RVP pro gymnaziální vzdělávání, střední školy a základní umělecké školy. - Specifika grafických editorů v kontextu Vv a RVP - úvod. Technologie a výtvarná výchova. - Specifika jednotlivých typů grafických editorů v kontextu Vv a RVP (vektory, bitmapy, dynamické programy). - Analýza výukových námětů pro práci s PC v hodinách Vv na gymnáziu a ZUŠ. - Digitální umělecké projekty a jejich kontext ve výtvarné výchově. - Interaktivní edukativní aplikace dosažitelné na webu (při domácích a světových galeriích apod.). - Filozofické kontexty nových médií (Flusser, Deleuze apod.).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Příručky k počítačovým programům Macromedia Flash, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator atd.
-
Rozšiřující:
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Doporučená:
časopisy: Atelier, Živel, Umělec, Divus, katalogy výstav apod..
-
Doporučená:
ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy 5, nejen pro ZUŠ. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2003.
-
Doporučená:
Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
-
Doporučená:
Slavík, Jan; Novák, Jaroslav. Informace, databáze a výtvarná výchova : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-502-5.
-
Doporučená:
Mac Luhan, Marshall. Jak rozumět médiím : Extenze člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky In: J. KAPOUNOVÁ (ED.) Od programovaného učení k e-learningu. Sborník referátů z konference pořádaného Ostravskou univerzitou a NEWTON College ve Šlapanicích u Brna, s. 181 - 185. Ostrava: OSU a Newton College, 2005.
-
Doporučená:
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Média a obraznost. Výtvarná výchova - roč. 40, č. 4. 2000.
-
Doporučená:
Sokolowsky, Peter; Šedivá, Zuzana. Multimédia : současnost budoucnosti. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-081-3.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Multimediální tvorba a současná výtvarná výchova. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 6 s.-anotace s.52.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-483-X.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Nová média a jejich principy v kontextu transformace výukového prostředí předmětu výtvarná výchova. Pohyb ve výchově, umění a sportu Praha : Univerzit. 2005.
-
Doporučená:
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Pilotní verze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. online, 2005.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha : MAC, 2003. ISBN 80-86015-90-4.
-
Doporučená:
Manovich, L. Principy nových médií In Teorie vědy/Theory of Science. 2002.
-
Doporučená:
Hazuková, H. Příprava učitele na rozhodování ve Vv I., II. PF UK Praha, 1994.
-
Doporučená:
Hazuková, H. Příprava učitele na rozhodování ve Vv I., II. PF UK, Praha, 1995.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Reflexe výrazových prostředků reklamy v dětské multimediální tvorbě. Metody a prostředky přesvědčování v masových médií. 2005.
-
Doporučená:
Sborníky sympozií ČS INSEA 1995, 2000, 2004.
-
Doporučená:
Cikánová, Karla. Tužkou, štětcem nebo myší. 1. vyd. Praha : Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Černochová, Miroslava; Komrska, Tomáš; Novák, Jaroslav. Využití počítače při vyučování : náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
-
Doporučená:
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat;
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit specifika nových médií v kontextu dosavadních výtvarně vyjadřovacích technik; |
objasnit možnosti elektronických médií v procesu výuky výtvarné výchovy; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládat tvorbu a souvislosti fotografie, fotokoláže, plakátu, animace, videa v kontextu dosavadních výtvarně vyjadřovacích technik; |
experimentovat s výrazovými možnostmi elektronických médií; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|