|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VIDV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VIDV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Videotvorba ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky filmové a audiovizuální tvorby a výchovy jak v kontextu analýzy a recepce filmu a audiovizuálních děl, včetně historie, tak ve spojení se současnou autorskou videotvorbou. Cílem je naučit studenta porozumění principům tvorby narativního a avantgardního filmu, videoumění a motion designu, dále budou rozvíjeny schopnosti analyzovat, hodnotit a tvořit formy previzualizace audiovizuálních děl a počítačové animace titulků a grafiky, vystavění příběhu a dramatické stavby audiovizuálního díla, včetně skladby uměleckých videoklipů a videoreportáží.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu a zkoušky:
- úspěšné splnění semestrální práce - vytvoření videopořadů na dané téma dohodnuté s vyučujícím,
- úspěšné absolvování didaktického testu, který bude prověřovat základní znalosti o tvorbě videopořadu.
|
Obsah
|
1. Audiovizuální a filmová výchova, historie a význam
2. Druhy videotechniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videa
3. Previzualizační etapa tvorby videopořadu a krátkého filmu - význam a druhy scénáře
4. Záběr a jeho základní charakteristiky, obrazová kompozice a světelná konstrukce záběru
5. Střihová skladba pořadu, dramatická stavba hraných žánrů
6. Význam technické střihové skladby, pravidla a možnosti
7. Předsnímací jednoty a technické otázky natáčení
8. Tvorba reportáže a dokumentačního videozáznamu. Otázky ochrany osobnosti při natáčení
9. Tvorba vizuálních efektů ve videu a filmu
10. Hudební videoklip, druhy a možnosti stylizace
11. Abstraktní formy videa, jejich zvláštnosti
12. Zvuková složka a její výrazové prostředky
13. Význam audiovize ve vizuální kultuře
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. Mašek, Jan. KVK/VIDV Videotvorba ve výuce
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=7561
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mašek, J. A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society. London, 2012.
-
Základní:
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
-
Základní:
Hrabí, Michal. Adobe Premiere Pro : jednoduše, srozumitelně, názorně. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0263-7.
-
Základní:
Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
-
Základní:
Katz, Steven D. Film directing shot by shot : visualizing from concept to screen. Studio City, CA : Michael Wiese Productions in conjunction with Focal Press, 1991. ISBN 0-941188-10-8.
-
Základní:
Mašek. Tvorba videa. Multimediální kurz pro distanční studium.. ZČU v Plzni, 2006.
-
Základní:
Elwes, Catherine. Video art : a guided tour. London : I. B. Tauris & Co, 2006. ISBN 1-85043-546-4.
-
Základní:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Rozšiřující:
Bordwell, David; Thompson, Kristin. Umění filmu : úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze : Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Rozšiřující:
Baran L. Úvod do filmového obrazu. Praha, 1987.
-
Rozšiřující:
Frieling, Rudolf; Herzogenrath, Wulf; Alstatt, Rosanne. 40 yearsvideoart.de - Part 1 : digital heritage : video art in Germany from 1963 to the present. Ostfildern : Hatje Cantz, 2006. ISBN 3-7757-1718-8.
-
Doporučená:
Thompson, Kristin; Bordwell, David. Film history : an introduction. 2nd ed. Boston : McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-038429-0.
-
Doporučená:
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Doporučená:
Baran, L. Úvod do filmového obrazu.. Praha, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Celkem
|
36
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
objasnit ekonomický i společenský význam videotvorby; |
popsat podstatu a možnosti audiovizuální komunikace z hlediska vlivu na počítačové umění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a hodnotit videopořady; |
vytvářet animace a videa prostřednictvím vybraných videoeditorů a využívat jejich komunikační prostředky; |
experimentovat s výrazovými možnostmi videa a multimediálních sdělení. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|