|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / KEMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
KEMO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Modelování pro keramiku
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UUD/KEMO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky předmětu Modelování pro keramiku je postupně obeznámit studenta ve třech po sobě jdoucích semestrech s problematikou studia přírodnin; navázat stylizací přírodnin směřující k designu nějakého produktu. Studii převést do sochařské kompozice - zátiší s posunem k využití v keramickém designu. Naučit studenta vypracovat portrétní sochařskou studii 1:1 a následně keramický reliéf; pochopit různé druhy reliéfů. Naučit studenta všechny úkoly odlít do různých materiálů a barevně dořešit.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná aktivní účast na výuce v čase určeném rozvrhem - min. 80%,
- průběžné plnění všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Studie přírodniny 2. Forma 3. Odlitek 4. Patinování 5. Stylizace 6. Forma 7. Odlitek 8. Výpal 9. Glazura 10. Zátiší 11. Výpal 12. Glazura 13. Prezentace
Výuka postupně graduje od studií přírodnin, přes studie hlavy a jejich stylizace v plastice a reliéfu k abstraktní kompozici.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: - vypracuje studie přírodnin, - vnímá základní tvary, stavbu, kompozici, proporční vztahy objektů, - stylizuje směrem k designu nějakého produktu, - studie převede do sochařské kompozice - zátiší s posunem k využití v keramickém designu, - realizuje portrétní sochařskou studii 1:1 a následně keramický reliéf, odhaluje základní principy reliéfu, - chápe různé druhy reliérů - nízký, ztenčený, negativní, - přihlíží k jeho ilustrativní a dekorativní funkci, - naváže vvyřešením plochy v reliéfu, - řeší abstraktní téma dle vlastního výběru, - vytváříí i abstraktní sochařský objekt, který převede do produktu keramického, - zohledňuje tvary, struktury, vzájemné proporční vztahy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|