|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MA9
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MA9
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ateliér Malba 9
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je pomoci studentům naplno rozvinout znalosti a dovednosti potřebné pro navrhování a realizace autorských projektů využívajících řemeslné postupy klasické, digitální malby a jejích aplikací a obohacení autorského východiska studentů o vnímání procesu a produktu tvorby o širší socio-kulturní, spirituální a filosoficko-kritická hlediska. Podpořit schopnost studentů volit inovativního řešení a akcentovat interdisciplinární přesah využitím výsledků aplikovaného výzkumu v oblasti nových materiálů, nových médií, a uměleckých postupů z oblasti hudby, interaktivity a dynamických médií.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - Předložení semestrálního projektu - klauzurní práce. - Pravidelné konzultace. - Průběžné plnění všech seminárních ateliérových úkolů v souladu se zadáním a v požadovaných termínech . - Aktivní zapojení do řešení problémů, vlastní invence. - Průběžná tvorba, konzultace a korektury semestrálního projektu. - Iniciativní přístup k interpretaci nových zkušeností. - Samostatné sledování výtvarné scény. - Předložení konečné verze semestrálního projektu vyučujícímu ve stanoveném termínu. - Prezentace, obhajoba před odbornou komisí.
Alternativou absolvování předmětu v rámci semestru je realizace adekvátní stáže na jiné vysoké umělecké škole.
|
Obsah
|
- Specifikace zpracování semestrálního projektu - klauzurní práce. - Možnosti malby a jejích mezí, současná malba, street art, intervence do veřejného prostoru. - Seminář - nové technologie. - Exkurze do ateliérů umělců jiných médií. - Experimentální malby, využití nových technologií a tvůrčích přístupů ve vlastní práci. - Návštěvy výstav alternativního umění. - Portfolio, prezentace.
Pro orientaci v oboru kromě jeho samotné historie je důležitá znalost aktuálních tendencí. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy a webové adresy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v malbě a příbuzných oborech, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro malířské techniky a metody, vybavit si postupy a možná uplatnění kresebného a malířského vyjadřování,
využívat znalosti o výrazových a výtvarných prostředcích vhodných pro malířské techniky a jejich využití ve výtvarné praxi pro tvorbu konvenčních komplexnějších celků, ale i využití malby pro vlastní umělecké vyjádření,
interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení,
kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), hodnotit je a vyvádět z těchto procesů závěry,
plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu,
aplikovat znalosti o ilustrátorském a sémantickém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu,
ovládat slovník a kvality estetiky a umění ve svém vyjadřování o díle a jeho hodnocení, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
tvorby kresebných návrhů o vysoké vypovědní hodnotě s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným výtvarným formám a jejich kombinaci,
navrhovat stylizace vizuálně zpracovávaných témat a jejich začlenění do výtvarně účinné kompozice v rámci vlastního širšího jednotného stylu,
smysluplně pracovat na malbách ve veřejném prostoru v souladu s prostředím, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, odůvodnit a obhájit svůj návrh v oblasti použitých materiálů, možné reversibility, časového odhadu prací, výčtu pracovních pomůcek i ekonomické rozvahy,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního malířského projektu a vytvořit k ní portfolio obsahující kompletní písemnou i fotografickou dokumentaci,
vybírat vhodné formy prezentace a propagace výtvarného projektu,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství,
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání, o vlastních schopnostech a možnostech,
o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu výtvarného a grafického charakteru, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů,
technologických postupů pokročilejších malířských a kombinovaných výtvarných metod a přístupů,
o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce na malířských projektech v náročnějších celcích,
o širším spektru pokročilých výtvarných a vizuálních prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, o náročnějších technikách malby a jejich přesahu do dalších technik a technologií včetně možností užití netradičních historických a soudobých materiálů,
o o historických i soudobých stylových kánonech figurálního i nefigurálního umění, jejich kombinacích a jejich přesazích do dalších kulturního kontextu, možnosti využití těchto kontextů při tvorbě vlastních vizuálních znaků a jejich významů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
učit s využívat nové technologie, obsahové interpretace o další možnosti a přístupy k tvorbě,
kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu,
vybrat nejvhodnější variantu finálního malířského projektu a vytvoří k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu,
vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a grafickému projevu a přínosu,
akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, správně vnímat a akceptovat práci jiných umělců a reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|