|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGGR3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGGR3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Grafika 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je podporovat studenta magisterského stupně studia při individuálním prohlubování znalostí ve zvolené části spektra grafického projevu při tvorbě projektů v alternativních médiích. Sladit stále stupňující se nároky na individuální přístup studenta i pedagoga ve shodě s krystalizujícím zaměřením osobnosti studenta.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- 75% aktivní účast na seminářích,
- úspěšné splnění všech zadaných ateliérových výtvarných úkolů dle pokynů vyučujícího.
V případě opakovaného zápisu předmětu se zápočet z tohoto předmětu získaný při předchozím studiu nepovažuje za splněný.
Požadavky na absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- samostatná práce ve zvolené disciplíně (semestrální projekt) v rozsahu min. 4 volných grafických listů formátu A3 a jedna strana formátu A4 asociativního textu doprovázejícího předkládanou práci.
Literatura - zcela individuálně, prezentace projektu.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
Každý následující semestr tohoto předmětu klade větší nároky na individuální přístup studenta i pedagoga ve shodě s krystalizujícím zaměřením osobnosti studenta. Podle potřeby tento předmět podporuje páteřní ateliérový předmět v příslušném semestru studia.
1. revize/redefinice terminologie
2. mapování grafických projevů v reálném prostředí - veřejném prostoru
3. digitální a kresebná práce s fotografiemi
4. kresebné, plastické a digitální navrhování projektu
5. kolektivní cvičení/akce v terénu
6. kolektivní tvorba - velkoformátová kresba
7. kolektivní tvorba - instalace
8. kolektivní tvorba - výtvarná akce
9. kolektivní tvorba - práce s perspektivou
10. definitivní zpracování návrhu pro semestrální projekt
11. realizace projektu - individuálně
12. dokončení a dokumentace projektu
13. rekapitulace, studium kontextu, sebereflexe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
Doporučená:
Lévinas, Emmanuel. Etika a nekonečno. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1994. ISBN 80-85241-67-6.
-
Doporučená:
Canetti, Elias. Masa a moc. 1. vyd. Praha : Arcadia, 1994. ISBN 80-85812-08-8.
-
Doporučená:
Honzík, Karel. Tvorba životního slohu : Stati o architektuře a užitkové tvorbě. Praha : Horizont, 1976.
-
Doporučená:
Čapek, Josef. Umění přírodních národů. Praha : Československý spisovatel, 1949.
-
Doporučená:
Bronowski, Jacob. Vzestup člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Doporučená:
Zcela individuálně.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti typografie a tvorby fontu včetně jeho různých kvalit
dalšího dílčího rozlišení základních grafických technik a jejich využití v tiskařské praxi pro tvorbu konvenčních komplexnějších celků (knihy, propagační materiály, atd.)
technologických postupů běžných grafických technik a jejich integrování do zautomatizovaných motorickch procesů
plánování projektu a rozdělení práce do jednotlivých fází
odborného slovníku ilustrace a grafiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
tvorby kresebných návrhů s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na účel a jednotný styl zpracovávaného celku
používat strojů, nástrojů a jiného vybavení grafické dílny včetně chemických látek a materiálů pro různé typy tisku
technického zpracování matrice pro většinu běžných grafických technik mechanické i chemické povahy
tvorby stylově jednotného jednoduchého komplexního celku na zadané téma od návrhu postupů jednotlivých metodických kroků přes hodnocení složky estetiky a originality po realizaci finálního autorského produktu
reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základní znalosti typografie a tvorby fontu včetně jeho různých kvalit
dalšího dílčího rozlišení základních grafických a digitálních technik a jejich využití v tiskařské praxi pro tvorbu konvenčních komplexnějších celků, ale i využití grafiky pro vlastní umělecké vyjádření
technologických postupů běžných grafických technik a jejich integrování do zautomatizovaných motorickch procesů, vědomí některých možností využití grafických technik netradičním způsobem
plánování projektu a rozdělení práce do jednotlivých fází |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
tvorby kresebných návrhů s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným grafickým a ilustračním formám a jejich kombinaci
používat strojů, nástrojů a jiného vybavení grafické dílny včetně chemických látek a materiálů pro různé typy tisku a kombinuje je s digitálními nástroji
technického zpracování matrice pro většinu běžných grafických technik mechanické i chemické povahy
tvorby stylově jednotného jednoduchého komplexního celku na zadané téma od návrhu postupů jednotlivých metodických kroků přes hodnocení složky estetiky a originality po realizaci finálního autorského produktu
reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|