|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGIM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGIM1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Intermédia 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta kompetencemi pro práci na usměrňujících tématech pod vedením pedagoga - realizovat dokument, reportáž, resp. krátký autorský snímek s důrazem na vhled do teorie videa, filmu a experimentální filmové tvorby. Iniciovat vlastní kreativitu studenta, naučit studenta schopnosti odhalit specifikum hypertextu a audiovizuální informace s cílem následného použití pro svoji další výtvarnou, resp. designérskou praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná aktivní účast na seminářích - min. 90%,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace na CD resp. DVD.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
Zadání témat semestrálního projektu, prezentace problémů.
Studium problematiky, přednáška hostujícího pedagoga.
Konzultace skic.
Realizace modelů, scénáře, počítačové simulace s fotodokumentací.
Konzultace individuální. Konzultace a kolektivní seminář.
Přednášející host.
Konzultace variant a volba realizovaných prototypů s pedagogem a pozvanými hosty.
Exkurze, návštěva výstav, diskuze.
Seminární písemná práce na zadané nebo individuální téma.
Realizace projektů, dialog.
Finalizace a instalace, týmová spolupráce studentů.
Prezentace, konzultace obhajoby. Prezentace formou portfolia CD a DVD.
Průběžné zadávání, plnění, konzultování a korektury všech dílčích seminárních úkolů.
Průběžná tvorba, korektury, konzultace a instalace zadaného projektu.
Předložení projektu ve finální podobě pedagogovi ve stanoveném termínu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Doporučená:
http://www.allposters.com/gallery.asp?aid=999354&c=&search=KANDINSKY.
-
Doporučená:
Kadinskij, W. http://www.artchive.com/artchive/K/kandinsky.html.
-
Doporučená:
Margitte, R. http://www.atara.net/magritte/.
-
Doporučená:
http://www.atara.net/magritte/resources.html.
-
Doporučená:
Brancusi, C. http://www.brancusi.com/.
-
Doporučená:
http://www.brancusi.ro/.
-
Doporučená:
http://www.cpcug.org/user/stefan/brancus.html.
-
Doporučená:
Claudel, C. http://www.cs.wustl.edu/-loui/camille.html.
-
Doporučená:
http://www.fridakahlo.com/.
-
Doporučená:
Kahlo, F. http://www.fridakahlo.it/.
-
Doporučená:
Nagy, L. M. http://www.getty.edu/art/collections/bio/a2016-1.html.
-
Doporučená:
Kirchner, E. L. http://www.kirchnerverein.ch/4636/index.html.
-
Doporučená:
http://www.kunstmuseumbern.ch/frameset.cfm?nav=hig&sub=pau.
-
Doporučená:
Rodin, A. http://www.musee-rodin.fr/.
-
Doporučená:
Klee, P. http://www.paulkleezentrum.ch.
-
Doporučená:
Picasso, P. http://www.picasso.fr/.
-
Doporučená:
Delaunay. http://www.spaightwoodgalleries.com/Pages/Delaunay Sonia.html.
-
Doporučená:
http://www.tamu.edu/mocl/picasso/.
-
Doporučená:
Duchamp, M. http://www.understandingduchamp.com.
-
Doporučená:
on-line katalogy knihoven.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka,
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí)
aplikovat znalosti o základním ilustrátorském tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty
zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design)
nainstalovat svá díla do jednoduché expozice |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta)
o technikách a technologiích tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a jejich přesazích do dalších kulturního kontextu
o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem
o základním slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy základními výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu
zohlední v tvorbě použité techniky a technologie, ovládá škálu základních výtvarných technik pro různé účely
samostatně hledá vhodná výtvarná řešení, hledá různá řešení a volí mezi různými variantami,
pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací,
vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|