|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGIM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGIM2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Intermédia 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenta kreativně využít obraz v digitální i klasické podobě. Naučit studenta důkladné práci s barvou a tonalitou obrazu prostřednictvím klasických malířských postupů (akvarel, olej, pastel), a následnému vhodnému skloubení s digitálním obrazem - studentovy záměry mohou být reflektovány prostřednictvím animovaného filmu, fotografie, digitálního tisku, inscenovaného - hraného filmu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná aktivní účast na seminářích - min. 90%,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace na CD resp. DVD.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
Zadání témat semestrálního projektu, prezentace problémů.
Studium problematiky, přednáška hostujícího pedagoga.
Průběžná tvorba, korektury, konzultace a realizace dílčích seminárních úkolů.
Průběžná tvorba, korektury, konzultace a realizace semestrálního projektu.
Konzultace skic.
Realizace modelů, scénáře, návrhy 3D, počítačové simulace s fotodokumentací.
Konzultace individuální
Konzultace a kolektivní seminář.
Přednášející host.
Konzultace variant a volba realizovaných prototypů s pedagogem a pozvanými hosty.
Exkurze, návštěva výstav, diskuze.
Finalizace semestrálního projektu, předložen a odevzdání, instalace, dialog.
Finalizace a instalace, týmová spolupráce studentů.
Prezentace formou portfolia CD a DVD.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Doporučená:
Hill, G. http://streamingmediaworld.com/video/docs/gh/.
-
Doporučená:
http://www.artnet.com/artist/9776/Joseph Kossuth.html.
-
Doporučená:
Kienholz, E. http://www.beatmuseum.org/kieholz/edkieholz.html.
-
Doporučená:
Viola, B. http://www.billviola.com/.
-
Doporučená:
http://www.cca-kitakyushu.org/english/project/rist projects.html.
-
Doporučená:
Barney, M. http://www.cremaster.net/.
-
Doporučená:
http://www.dialnsa.edu/iat97/Venice/FPP/abram.html.
-
Doporučená:
Graham, R. http://www.donaldyoung.com/graham/graham 4.html.
-
Doporučená:
http://www.donaldyoung.com/hill/gary hill index.html.
-
Doporučená:
Kossuth, J. http://www.guggenheimcollection.org/site/artist work md 79 1.html.
-
Doporučená:
http://www.padt.org.uk/4thwall/rist/ristes.html.
-
Doporučená:
Rist, P. http://www.pipilottirist.net/begin/open.html.
-
Doporučená:
Abramovič, U. a M. http://www.skny.com/lasso-bin/artist detail.lasso?-token.ID=41.
-
Doporučená:
Ousler, T. http://www.tonyousler.com/.
-
Doporučená:
Warhol, A. http://www.warhol.org/.
-
Doporučená:
Cage, J. http://www.wings.buffalo.edu./epc/authors/cage/.
-
Doporučená:
on-line katalogy knihoven.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín, popsat některé netradiční postupy a materiály využitelné pro expresivní vyjádření
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka s důrazem na prostor a koncept,
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), své porovnání věcně argumentovat
aplikovat znalosti o základním malířské a sochařské tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami a jejich možnými konceptuálními pojetími,
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu a prezentovat ji odborné společnosti,
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty,
zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design),
nainstalovat svá díla do expozice založené na charakteru výstavního prostoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta) včetně výzkumu a analýzy dané problematiky a prostoru,
o technikách a technologiích tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření v ploše i prostoru, o některých netradičních možnostech využití technik i materiálů
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a jejich přesazích do dalších kulturních a společenských kontextů
o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem a prostorem,
o běžném slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace, o přesahu těchto disciplín do dalších i nevizuálních médií
o běžných pojmech konceptuálního umění a autorech, jež s nimi pracují a jež je formovali |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat a realizovat prostorový projekt výtvarné úlohy běžnými výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělit na jednotlivé kroky postupu a navrhovat jejich alterace
zohlednit v tvorbě použité techniky a technologie, ovládat škálu běžných výtvarných technik pro různé účely
samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami,
pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací,
vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, být schopen užívat i nástrojů jiných, zejména technologických disciplín
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|