|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGKS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGKS2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kov a šperk 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a praktickými dovednostmi, nezbytnými pro práci v oboru designu kovu a šperku. Studenti si osvojí pravidla základních technických a technologických postupů při navrhování a realizaci finálního artefaktu. Rozvinou své schopnosti rešerše zadaného tématu, kritického posouzení navržených variant, výběru nejvhodnějšího finálního řešení a jeho obhajoby vůči zákazníkovi, popřípadě vůči umělecko estetickým normám uplatňovaným v oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- účast na seminářích,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
Seznámení s průběhem semestru.
Realizace předmětu dle vlastního návrhu studenta.
Analýza zadání, předložení navrženého tématu pedagogovi k posouzení, konzultace, schválení tématu.
Návrhy, skici, návrhy technologie - konzultace s pedagogem.
Průběžná tvorba projektu, konzultace s vyučujícím.
Průběžné plnění všech zadaných dílčích ateliérových úkolů.
Odevzdání vypracovaného úkolu v požadovaném termínu.
Prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Stehlíková, Dana. Encyklopedie českého zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha : Libri, 2003. ISBN 80-85983-90-7.
-
Základní:
Křížová, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Vyd. 1. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
-
Doporučená:
Bouška, Vladimír; Kouřimský, Jiří. Atlas drahých kamenů : [doplň. učeb. pomůcka přírodověd. vyučování na školách 1. a 2. cyklu]. Praha : SPN, 1980.
-
Doporučená:
Křížová, Alena. Kov - šperk 1993. Brno: Dům umění, 1993.
-
Doporučená:
Cepka, Anton. Šperky a objekty. Bratislava: Slovenská národná galéria, 1996. ISBN 80-85188-66-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla,
o možnostech tvarování základních materiálů,
o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby,
o historických i současných stylových kánonech,
o formě prezentace díla,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu,
navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu,
zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců,
zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu,
zrealizuje finální podobu artefaktů,
vyřeší adjustaci díla do obalu,
odprezentuje své dílo |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla,
o možnostech tvarování základních materiálů,
o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby,
o historických i současných stylových kánonech,
o formě prezentace díla,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu,
navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu,
zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců,
zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu,
zrealizuje finální podobu artefaktů,
vyřeší adjustaci díla do obalu,
odprezentuje své dílo,
varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|