|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGMA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGMA2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Malba 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenta navazujícího magisterského studia, jenž si tento předmět může zapsat jako tzv. rozšiřující ateliér, pokročilejšími znalostmi a dovednostmi potřebnými pro využití malířských technik, aplikovaných v ilustraci knižní, časopisecké, v plakátové tvorbě a cyklech obrazů na literární téma. Naučit studenty řešit ilustrační předlohy různých žánrů (od poezie, beletrie, až po ilustraci knih pro mladé a ilustraci dětské literatury) s akcentem na figurativní obrazové vyjadřování a kompozici obrazů, obsahujících dramatické děje a mnohavrstevné vyprávění. Samozřejmostí je individuální přístup ke studentovi, zadávání úkolů (rozsáhlého vícesemestrálního projektu či každosemestrálních menších projektů) dle výběru konkrétního studenta a orientace jeho talentu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu: - aktivní účast na seminářích, - odevzdání všech vypracovaných seminárních prací v souladu s požadavky vyučujícího. Požadavky na absolvování zkoušky: - předchozí získání zápočtu, - odevzdání vypracovaného projektu (včetně všech náležitostí) ve stanoveném termínu a v souladu s požadavky vyučujícího.
|
Obsah
|
1. - 13. Seznámení s průběhem semestru, výběr tématu semestrální práce (projektu), zadání a stanovení termínu odevzdání. Malířské techniky - aplikace (knihy, časopisy, plakáty, obrazy na literární téma). Ilustrace předloh - poezie, beletrie, knihy pro mladé, dětská literatura. Figurativní obrazové vyjadřování. Kompozice obrazu, mnohavrstevné vyprávění. Průběžné korekce a odevzdání všech seminárních úkolů. Průběžné korekce zadaného projektu. Odevzdání vypracovaného projektu v souladu s požadavky vyučujícího.
Jednotlivé fáze projektu (struktura) musí umožňovat korektní ohodnocení práce za uplynulý semestr. Struktura výuky v každém semestru je individuální. Postupně s nárůstem absolvovaných úrovní předmětu je zvyšována i náročnost zadaných úkolů (kvalitativní i kvantitativní požadavky zadání).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Noshiro, Vlasta. Osobnosti českého malířství. 2. vyd. Praha : Fragment, 1998. ISBN 80-7200-274-0.
-
Doporučená:
Hégr, Miloslav. Malba, materiály a techniky.
-
Doporučená:
Petr, František. Malířské techniky.
-
Doporučená:
Toroň, Jiří. Materiály a praktická technologie v malbě. Praha : Akademie výtvarných umění v Praze, 1984.
-
Doporučená:
Biggs, Lewis. Současné tendence : Britské malířství a sochařství osmdesátých let : Katalog výstavy, Praha červen-srpen 1987. Vydání první. 1987.
-
Doporučená:
Slánský, Bohuslav. Technika v malířské tvorbě : Malířský a restaurátorský materiál. 2. nezměněné vyd. Praha : SNTL, 1976.
-
Doporučená:
Leonardo da Vinci. Úvahy o malířství. Praha, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy základního kresebného a malířského vyjadřování a jejich možností pro expresivní vyjádření
reprodukovat názvy a definice běžných stavebních prvků výtvarného jazyka v malbě a jejich kombinací
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich vztah k malbě a jejím technikám
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), své porovnání věcně argumentovat
aplikovat znalosti o základním ilustrátorském a sémantickém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadané problematiky a prezentovat ji odborné společnosti
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi
zrealizovat finální obraz (sérii obrazů)
nainstalovat svá díla do jednoduché expozice založené na charakteru výstavního prostoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, přípravy podkladu, malířského postupu), projekt dělí do několika postupných kroků a navrhuje jejich alterace
o běžných technikách malby a jejich využití v tvůrčím procesu včetně některých netradičních možností technik a materiálů
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech malby a jejích přesazích do dalších médií, postavení malby v kontextu umění v historii a dnes se zaměřením na velké formáty a nástěnné malby
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy malířskými výrazovými prostředky, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu a navrhuje jejich různé možnosti
zohlední použité techniky a technologie ve vztahu k jejich možnostem a vlastním představám, tvoří si základní slovník naučených technik
zdůrazní principy malířského vyjádření z hlediska iluzívního a symbolického zobrazování, práce s prostorem a využívání základních kompozičních principů,
ověřují možnosti vyjádření výtvarného záměru pouze barvou a vzájemnými barevnými vztahy,
používají základní malířské techniky (např.: akvarel, temperu a pastel, základy oleje)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, hledá vhodná řešení
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu a laickému společenství
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, je sám schopen základní reflexe vlastního díla |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|