|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / SO10S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
SO10S
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ateliér Socha a prostor 10
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
17
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
16
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/SO10
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je vybavit studenta kompetencemi pro tvorbu dle zadaného tématu v souladu s individuálním směřováním dosavadní studentovy tvorby, přičemž projekty zadané vedoucím ateliéru budou zahrnovat celou šíři oboru sochařství (od komorních plastik až po land-artové úkoly, zaměřené především na krajinu postiženou těžkým průmyslem apod.). Samozřejmou součástí projektu je studentem vytvořená dokumentace tvorby a výsledného projektu (fotografickým katalogem, 3D animací, ev. filmovým dokumentem). Naučit studenta prosadit společenskou potřebnost realizace projektu. Ověřit studentův talent a schopnost splnit samostatně v určeném časovém období požadovaný výtvarný úkol na zadané téma s důrazem na vlastní přínos.
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžné plnění všech ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba, povinné konzultace a korektury KP,
- přesvědčivé zvládnutí určeného prostoru jak po stránce obsahové, tak po stránce materiálové,
- myšlenkové i praktické proniknutí do problematiky města či krajiny,
- předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) včetně všech požadovaných náležitostí vyučujícímu v požadovaném termínu,
- prezentace.
|
Obsah
|
1. - 13.
- Zadání tématu KP, seznámení s průběhem semestru.
- Konzultace, upřesňování tématu, seznámení se s prostředím pro realizaci projektu, návrhy řešení, volba nejvhodnější varianty.
- Chronologické sdělování postupů a metod řešení úkolu.
- Průběžné zadávání, korektury a odevzdávání všech dílčích seminárních úkolů dle pokynu vyučujícího.
- Myšlenkové i praktické proniknutí do problematiky prostředí, města či krajiny.
- Průběžné konzultace, povinné korektury KP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hlaváček, Josef. Jiří Beránek: Přítmí paměti. Praha, 1998. ISBN 80-86087-12-3.
-
Doporučená:
Rezek, Petr; Fialová, Eva. K teorii plastičnosti. Vyd. 1. Praha : Triáda, 2004. ISBN 80-86138-53-4.
-
Doporučená:
Slouka, Jiří. Kámen : od horniny k soše. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1258-1.
-
Doporučená:
Jíra, J. Portréty: figurální kompozice. Roudnice nad Labem: Galerie výtvarného umění, 1978.
-
Doporučená:
Pro orientaci v oboru kromě jeho samotné historie, je důležitá znalost aktuálních tendencí. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy a webové adresy..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
65
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
208
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Celkem
|
443
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti a dovednosti hlavního ateliérového předmětu příslušného zaměření. Znalosti a dovednosti z ostatních podpůrných uměleckých předmětů. Předmět je určen výhradně studentům FDU |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude schopen splnit umělecký úkol zadaný vedoucím ateliéru v souladu s dosavadním uměleckým směřováním studenta. Dokáže provést analýzu úkolu, vyhodnotit nejvhodnější řešení a úkol zrealizovat. Student bude vybaven kompetencemi pro tvorbu v celé šíři oboru sochařství (od komorní plastiky, interiérové plastiky, galerijní či figurální plastiky do veřejného prostoru atd. až po monumentální land-artové projekty). Dílo dokáže doplnit odpovídající dokumentací tvorby a výsledného díla formou fotografického katalogu, 3D animace (ev. filmového dokumentu). Student dokáže posoudit a prosadit společenskou důležitost realizace projektu, bude schopen myšlenkově i prakticky proniknout do problematiky města či krajiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|