|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / 9VJRZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
9VJRZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Všestranný jazykový rozbor
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Všestranný jazykový rozbor ZŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 50
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 40
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty provádět komplexní analýzu textu, a to z pohledu všech jazykových rovin (syntaktické, slovotvorné a lexikální, slovnědruhové a tvaroslovné, zvukové a grafické).
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k udělení zápočtu: 1. Seminární úkol - vypracování komplexní analýzy zvoleného úryvku souvislého textu (podle daných kritérií) i s řešením úkolů. 2. Zápočtový test - řešení komplexního rozboru.
|
Obsah
|
Východiskem práce v seminářích bude text skript: Vaňková, J. - Vejvodová, J.: Jazyková interpretace textů. Plzeň 1997. Každý účastník semináře dostane přidělen text, na němž provede všestranný jazykový rozbor, vypracuje i řešení. Aktivně vystoupí v semináři s ukázkou svého rozboru. Část vybraných úkolů bude zadávat svým kolegům jako problémové úkoly. Cílem je, aby byly v semináři podrobeny analýze texty základních funkčních stylů češtiny, včetně přepisu mluvených komunikátů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže provést komplexní analýzu textu. Umí charakterizovat typ textu, analyzovat jeho kompozici, identifikovat komunikační situaci. Dokáže provádět rozbor syntaktický, slovotvorný a lexikální, slovnědruhový a tvaroslovný, dokáže provést stylovou charakteristiku textu a vymezit užité jazykové prostředky. Je schopen tvořit a řešit korekturní úkoly, analyzovat mluvený projev |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|