|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / ITPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
ITPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interpretace textu čes. poválečné prózy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 40
|
0 / 6
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář bude zaměřen na literární a stylistický rozbor výrazných děl a stylů české poválečné prózy. Literární část: motivy a výstavba literárního díla, stylistická: postižení stylu jednotlivých autorů (např. Škvorecký, Vaculík, Kundera, Páral, Hrabal, Klíma aj. - výběr autorů je dán osnovami střední školy, na základě domluvy jej lze obohatit). Součástí semináře bude i metodika literárních rozborů vhodná pro pozdější praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu:
Ústní referát či seminární práce na zvolené téma (současná česká próza).
|
Obsah
|
1. J. Škvorecký
2. B. Hrabal
3. Vl. Páral
4. M. Kundera
5. I. Klíma
6. L. Vaculík
7. J. Durych
8. Vl. Körner
9. P. Kohout
10. M. Viewegh
11. - 13. V. Kahuda, D. Hodrová, J. Kratochvil, M. Ajvaz aj. dle zájmu studentů
xxx
XXX
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Haman, Aleš. Arnošt Lustig. Vyd. 1. Jinočany : H & H, 1995. ISBN 80-85787-82-2.
-
Doporučená:
Trenský, Pavel. Josef Škvorecký. Jinočany : H & H, 1995. ISBN 80-85787-79-2.
-
Doporučená:
Jankovič, Milan. Kapitoly z poetiky Bohumila Hrabala. Praha : Torst, 1996. ISBN 80-7215-003-0.
-
Doporučená:
Lopatka, Jan. Předpoklady tvorby. 1. vyd. Praha : Československý spisovatel, 1991. ISBN 80-202-0258-7.
-
Doporučená:
Chvatík, Květoslav. Svět románů Milana Kundery. 1. vyd. [Brno] : Atlantis, 1994. ISBN 80-7108-080-2.
-
Doporučená:
Černý, Václav. Tvorba a osobnost. [Sv.] 1. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0411-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní orientaci v problematice české literatury v období 1945 - 1989; prokázat základní znalosti o kulturně politických okolnostech literárního vývoje v tomto období; znalosti základních specifik jednotlivých komunikačních okruhů (oficiální, samizdatový, exilový), orientovat se (aspoň marginálně) v ediční činnosti v rámci jednotlivých komunikačních okruhů |
vysvětlit podstatu strukturních dominant uměleckého díla (téma, prostředí, postavy, kompozice, jazyk) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přiřadit umělecké dílo k příslušné historické periodě, vřadit jej do širšího tvůrčího kontextu tvorby domácí (ve vzácnějších případech evropské, např.beat generation, francouzský nový román, italský neorealismus, skupina Angry Young Men, hippies) a své rozhodnutí zdůvodní |
analyzuje strukturu textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student po absolvování disciplíny: - bude schopen analyzovat a interpretovat umělecký text v kontextu ostatního autorova díla i v širším kontextu tvůrčím či kulturně politickém - bude schopen zaujmout zřetelnou výchozí pozici a jasně formulovat předmět, cíl, postup, hodnotící kriteria pro zkoumání uměleckého textu - bude schopen toto tvůrčím způsobem aplikovat - bude schopen výsledky své práce adekvátně obhájit (zdůvodnit) |
jasně formulovat předmět, cíl, postup, hodnotící kritéria pro zkoumání uměleckého textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a interpretovat umělecký text v kontextu ostatního autorova díla i v širším kontextu tvůrčím či kulturně politickém |
tvůrčím způsobem aplikovat teoretickou znalost cíle, postupu a hodnotících kritérií pro zkoumání uměleckého textu |
výsledky své práce adekvátně obhájit (zdůvodnit) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|