|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9AC5B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9AC5B
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská angličtina 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/AC5B
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Naučit studenty efektivně komunikovat v obchodním a pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty s výchozími jazykovými kompetencemi úrovně A2 kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Splnění zápočtového testu na 75 %, test možno opakovat dvakrát.
Specifikace požadavků pro studenty kombinované formy studia je na Courseware.
|
Obsah
|
1. informace o kurzu
pracovní den, popis pracovní pozice
přítomné časy
2. online komunikace
formální a neformální e-mail
3. rozšiřování firmy a její historie
minulé časy,
nepravidelná slovesa
4. firemní kultura
telefonická komunikace
5. popis zařízení
slovní zásoba týkající se komponentů, tvarů, rozměrů, materiálů
6. procesy a postupy
slovní zásoba k popisování pracovních procesů a postupů
trpný rod v přítomném čase
7. distribuce a dodání zboží, telefonická informace
modální slovesa must, have to, can, should
8. reklama a marketing, příslušná slovní zásoba
jazykové obraty k vyjádření příčiny a následku
9. domlouvání schůzek
jazykové prostředky pro plánované akce
přítomný průběhový čas, will a going to
10. slovní zásoba týkající se dopravy
výrazy pro vyjádření kontrastu
11. pracovní dovolená
komparativ, komparativní konstrukce as-as
12. konference
potvrzující e-mail
superlativ
opakování učiva
13. zápočtový test
analýza chyb
hodnocení
Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na COURSEWARE.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Whitby, Norman. Business benchmark : pre-intermediate to intermediate business preliminary : student's book. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
-
Doporučená:
Hollett, Vicki. Business objectives : Students Book. 1. vydání. Great Britain : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451384-X.
-
Doporučená:
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Doporučená:
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Doporučená:
Naunton, Jon. ProFile 2 : intermediate : student's book. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457576-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
40
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost u podstatných jmen |
- rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
- identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
- rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
- vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
- identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
- identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
- identifikovat základní předložky místa a času |
- rozlišit gerundium a infinitiv |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- adekvátně používat základní gramatické struktury |
- využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
- analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
- vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
- vysvětlit své jednání i písemnou formou |
- napsat jednoduchý osobní dopis nebo e-mail |
- napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
- vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
- vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit vhodná slovesa ve správném tvaru v probraných kolokacích |
- pojmenovat pracovní pozice ve firmě |
- rozlišit formální a neformální výrazy užívané v obchodním styku |
- pojmenovat pracovní procesy a postupy |
- rozlišit modální slovesa vhodná pro popis pravidel a pokynů |
- identifikovat principy reklamy a marketingu |
- identifikovat kolokace z oblasti transportu |
- rozlišit prostředky k vyjádření příčiny a následku |
- identifikovat pozici příslovečného určení ve větě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně použít přítomný čas prostý a průběhový |
- správně zvolit pozici příslovečného určení času ve větě |
- vhodně zvolit minulý čas prostý a průběhový |
- správně použít pasivní konstrukci v přítomném čase |
- použít vhodné modální sloveso |
- volit správné jazykové prostředky pro vyjádření příčiny a následku |
- správně použít jazykové prostředky pro vyjádření budoucnosti |
- použít vhodné jazykové výrazy pro vyjádření kontrastu |
- volit správné tvary pro vyjádření komparativu a superlativu přídavných jmen |
- analyzovat informace získané poslechem textu z pracovního prostředí |
- vyhledat informace v textu z pracovního prostředí |
- charakterizovat pojem firemní kultura |
- charakterizovat výrobek včetně jeho tvaru, rozměru, materiálu a funkce |
- charakterizovat obchodní konference |
- napsat formální i neformální e-mail s využitím vhodných výrazů a frází |
- napsat dopis jako odpověď na pozvání |
- písemně potvrdit objednávku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|